Ga naar inhoud

Canon Adapter voor de Canon Eos R5


dinkie

Aanbevolen berichten

welke adapter kan men het beste gebruiken . Ik wil namelijk de R5 kopen maar twijfel over adapter het gaat om de Canon EF-EOS R Control Ring-vattingadapter nr.2972C005   of de   Canon-vattingadapter EF-EOS R nr.2971C005? wat is de meer waarde?   mvg Jan Dinkla

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meerwaarde van de versie met Control Ring is dat je een extra draaiwiel hebt waarmee je heel snel een instelling kan veranderen. Dit is naar wens in te stellen. Dat kan bv zijn ISO, diafragma, of sluitertijd maar ook belichtingscompensatie, af-methode (bv snel switchen tussen oogdetectie 1 punten af, gebied af etc), witbalans enz.

  • Like 1

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, dinkie zei:

bedankt voor de reactie. dus als ik het goed begrijp, is de voorkeur voor de Canon EF-EOS R Control Ring-vattingadapter nr.2972C005 . dan is de andere niet interessant. 

Ik vindt de extra draaiwiel erg handig handig. Het is aan jouw om te bepalen of je die extra functie het prijsverschil ook waard vindt.?

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik zie er de meerwaarde niet van in. Heb ook een RF lens, waar zo'n ring met die functie standaard in zit. Gebruik hem nooit, want je kan dezelfde instelling ook gewoon op de camera zelf veranderen. Dat is voor mij persoonlijk veel handiger, aangezien ik zelf regelmatig met de hand scherpste. En die ring zit best wel onhandig, zo dicht op de camerabody. Zou mij dat extra geld niet waard zijn.

www.frozenmemory.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...