Ga naar inhoud

Blauwe balk in de achtergrond weghalen.


Edwin.Versijp

Aanbevolen berichten

Ik heb nog vrijwel geen ervaring met Photoshop maar ben nu ongeveer een half jaartje aan het fotograferen. Ik heb een foto die ik zelf erg mooi vind van een stokstaartje maar er zat een blauwe balk in de achtergrond. Wat voor techniek kan ik het best gebruiken om die kleur te veranderen in een kleur die wat minder opvalt? Zie de bijlage voor de foto. 

102758-a7_00224.jpg

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 voorbeeldjes. Even snel gemaakt dus kan nog beter (ben onderweg met de auto dus?

Zwart wit kan optie zijn.?

Of de optie EGALISEREN gebruiken. (vaak aangeduid met het pleistericoontje) kom je een eind mee. 

102758-a7_00224.jpg.81a09d8a86dcc54473af419f1a943b87-02.jpeg

102758-a7_00224.jpg.81a09d8a86dcc54473af419f1a943b87-01.jpeg

  • Like 1

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Selecteren - Kleurbereik (selectie ruim genomen, teveel geselecteerde van selectie verwijderd). Aanpassingslaag volle kleur toegevoegd. Overvloei modus Kleur. Met de patch (reparatie) tool hier en daar nog wat aangepast.

102758-a7_00224.jpg.81a09d8a86dcc54473af419f1a943b87.jpg

aangepast door Lenjan
  • Like 5

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Eerst in Photo de blauwe kleur weggehaald.

Daarna in PhotoScape X,    In Kleur, de  kleur aangepast met de tool masker en daarna met kleurtemperatuur op kleur gebracht .

Vervolgens met masker vervagen  de overgang mooier gemaakt.

Groet, Cor                                                               

73FB5BFE-6513-47C8-AABC-183549E324D1_1_201_a.jpeg

aangepast door Time---traveler
typefout
  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips allemaal. Ik ga van de week eens kijken of mij dat ook lukt met de originelen. 

@PeterKosterHTIk was van het weekend in de Kampina maar heb helaas nog geen stokstaartjes gezien daar. Wel een paar reetjes maar toen was het eigenlijk al te donker. 

Dit stokstaartje heb ik gefotografeerd in Klein Costa Rica bij Someren. Het was een soort bak waar ze in zaten met aan een kant een hekje waar het publiek kan staan. Ik was al super blij dat dit stokstaartje bovenop de balken klom en mij recht aankeek want anders was er geen mogelijkheid om op ooghoogte te komen.. Bovendien had hij mooi tegenlicht dat door het dak van de tropische kas heen kwam. Ik hield mijn camera met één hand vast en bukte zo ver mogelijk om de camera zo dich mogelijk bij het diertje te krijgen. Ik had een macro lens op mijn camera en dat werkte best goed. Het was alleen jammer van die blauwe achtergrond. 

 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...