Ga naar inhoud

Blauwe balk in de achtergrond weghalen.


Edwin.Versijp

Aanbevolen berichten

Ik heb nog vrijwel geen ervaring met Photoshop maar ben nu ongeveer een half jaartje aan het fotograferen. Ik heb een foto die ik zelf erg mooi vind van een stokstaartje maar er zat een blauwe balk in de achtergrond. Wat voor techniek kan ik het best gebruiken om die kleur te veranderen in een kleur die wat minder opvalt? Zie de bijlage voor de foto. 

102758-a7_00224.jpg

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 voorbeeldjes. Even snel gemaakt dus kan nog beter (ben onderweg met de auto dus?

Zwart wit kan optie zijn.?

Of de optie EGALISEREN gebruiken. (vaak aangeduid met het pleistericoontje) kom je een eind mee. 

102758-a7_00224.jpg.81a09d8a86dcc54473af419f1a943b87-02.jpeg

102758-a7_00224.jpg.81a09d8a86dcc54473af419f1a943b87-01.jpeg

  • Like 1

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Selecteren - Kleurbereik (selectie ruim genomen, teveel geselecteerde van selectie verwijderd). Aanpassingslaag volle kleur toegevoegd. Overvloei modus Kleur. Met de patch (reparatie) tool hier en daar nog wat aangepast.

102758-a7_00224.jpg.81a09d8a86dcc54473af419f1a943b87.jpg

aangepast door Lenjan
  • Like 5

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Eerst in Photo de blauwe kleur weggehaald.

Daarna in PhotoScape X,    In Kleur, de  kleur aangepast met de tool masker en daarna met kleurtemperatuur op kleur gebracht .

Vervolgens met masker vervagen  de overgang mooier gemaakt.

Groet, Cor                                                               

73FB5BFE-6513-47C8-AABC-183549E324D1_1_201_a.jpeg

aangepast door Time---traveler
typefout
  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips allemaal. Ik ga van de week eens kijken of mij dat ook lukt met de originelen.