Ga naar inhoud

Hallo allemaal


fs1957

Aanbevolen berichten

Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Frans en ik ben 64 jaar oud. Vroeger gestart met analoge fotografie door mijn vader en na een langere periode van niks in 2002 de digitale fotografie opgepakt met een Sony DSC F717. Snel daarna overgestapt op de Canon 10D in 2003 waarna ik in 2004 de overstap naar de 20D naar nam en uiteindelijk in 2007 naar de fullframe afdeling kon: de Canon 5D.

Canon is mij merk en ik werk er graag mee. Ik heb gemerkt dat iedere camera zijn eigen toepassing heeft en dat megapixels wel belangrijk zijn maar minder dan wel beweerd wordt. Ik schiet sinds 2004 alleen nog maar in raw en gebruik voor de nabewerking DXO Optics pro, tegenwoordig heet dat DXO PureRaw. Dit programma is werkelijk een must voor iedere zichzelf respecterende fotograaf omdat het de raw afbeeldingen nagenoeg perfect afwerkt. 

Ik vind straat fotografie bijzonder leuk en schiet dan ook alsof mijn leven er vanaf hangt. Verder vind ik knippen met de flitser op het 2e gordijn in extreem donkere omstandigheden, zoals concerten heel erg leuk. Sluitertijd op 1/4 seconde en knippen maar. De meest wonderbaarlijke foto's heb ik zo geknipt. Verder heb ik de gewoonte nooit 1 foto te deleten, ik heb dat 1 keer gedaan met een serie en daar heb ik sindsdien elke dag weer spijt van. Nabewerken doe ik op een mac pro 5,1 uit 2010, heerlijke machine (1 processor met 6 cores) en voldoende opslag voor al mijn dierbare opnames. 

Mocht je iets willen weten over mij of met mij willen delen stuur me dan een berichtje of kijk even op mijn pagina www.fransschmitz.nl (tijdelijk under construction)

digitalcudia_5.png

digitalcudia_6.png

digitalcudia_7.png

digitalcudia_8.png

digitalcudia-2.png

digitalcudia-3.png

digitalcudia-4.png

digitalcudia-Valencia.png

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom hier.

Ieder heeft zijn eigen merk waar hij zich lekker bij voelt. Slechte camera's worden tegenwoordig niet meer gemaakt, het gaat om de user interface en de specificaties. En inderdaad, megapixels zijn alleen interessant als je op heel groot formaat af wilt drukken. Zelfs die wetmatigheid is aan inflatie onderhevig. Er komen steeds meer programma's die op basis van kunstmatige intelligentie de resolutie prima kunnen verhogen. En die techniek zal alleen maar beter worden.
Bottom line is dat je gewoon plezier uit je hobby moet halen. En als je er niet uit komt, heb je forums zoals Zoom:-) 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Welkom !

Met één ding ga ik niet akkoord : dat "deleten". Als een foto niet 100% OK is ... vuilbak ! Er is een gezegde onder fotografen "Kill your babies" !  Wat doe je nog met foto's die je oorspronkelijk toch niet helemaal goed vond (bv. niet helemaal scherp, kadrering niet helemaal goed, enz.) ? Ze nemen alleen maar plaats in op je geheugendrager (harde schijf) en je zult ze meer dan waarschijnlijk toch nooit meer gebruiken. Naarmate ik meer en meer met fotografie bezig ben word ik ook kritischer en gooi ik ook meer foto's weg.  Maar iedereen moet dit natuurlijk voor zichzelf beslissen !

Succes !

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...