Ga naar inhoud

Welke monopod en welke kop i.c.m. Tamron 150-600?


MichielTummers

Aanbevolen berichten

Ik heb me onlangs een Tamron 150-600 aangeschaft om te gebruiken icm Nikon d610(inclusief Battery pack). Nu voldoet mijn oude statief (Manfrotto 055) niet meer, de kop is een ballhead zonder Arca Swiss techniek.

Welke monopod en welke kop raden jullie aan mbt bovenstaande combinatie? Ik zal hem het meest gaan gebruiken in bossen, maar ook dierentuinen. Het is belangrijk dat het statief duurzaam en stevig is. Hoewel prijs zeker een overweging is, wil ik natuurlijk wel kwaliteit hebben. Het mag dus ook wel iets kosten wat mij betreft.

Hartelijk dank :)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook weinig ervaring met een monopod. Ik heb zelf wel een statief waarbij ik de middenkolom als monopod kan gebruiken, iets wat me wel een keer uit kwam in een kleine ruimte met weinig licht. Er zijn ook statieven waarvan een poot ook kunt gebruiken als monopod. Over het algemeen gebruik je in een bos een driepoot statief. Zoals eerder aangegeven kun je beter in een winkel kijken, ik heb het zelf ook gedaan.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit me net te bedenken dat alleen de fotograven bij een sport zoals voetbal, atletiek of schaatsen de combinatie van een telelens en monopod gebruiken. Ik zou anders niet weten waarvoor je anders zo'n combinatie nodig hebt. Die ene keer dat ik een monopod nodig had was een niet al te grote redelijk donkere ruimte waarbij ik een 35mm lens op mijn camera had.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, gerard-20 zei:

Ik zit me net te bedenken dat alleen de fotograven bij een sport zoals voetbal, atletiek of schaatsen de combinatie van een telelens en monopod gebruiken. Ik zou anders niet weten waarvoor je anders zo'n combinatie nodig hebt. Die ene keer dat ik een monopod nodig had was een niet al te grote redelijk donkere ruimte waarbij ik een 35mm lens op mijn camera had.

Leek me destijds wel handig, die combi monopod/wandelstok: scheelt weer een ding meesjouwen. Pakte dus anders uit. Maat goed, die wandelstok wilde ik toch voor in de bergen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 maanden later...

In bossen en dierentuin zou ik toch voor een driepoot gaan, en met die lens op de camera heb je een heel gewicht dus zorg voor een voldoende stevig statief. Ik heb zelf een Coman met balhoofd en ik heb ook de Tamron 150-600 maar dan voor canon, gaat op zich prima, maar moest ik het over doen dan zou ik een wat zwaarder statief kiezen. Er zijn zo ongelooflijk veel soorten (en maten) statieven dat je wel heel precies moet weten wat je wilt om het blind op internet te bestellen, ik zou toch ook een winkel opzoeken en daar testen met jou eigen materiaal. Wel zou ik sowieso voor een met Arca Swiss plaatje gaan, de beugel die bij je lens zit (bij mij wel tenminste) is daar voor gemaakt zodat je geen extra plaatje nodig hebt en plaatjes zijn eenvoudig bij te bestellen zodat je ze niet telkens op en af hoeft te schroeven als je bv meerdere cameras hebt.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...