Ga naar inhoud

Welke monopod en welke kop i.c.m. Tamron 150-600?


MichielTummers

Aanbevolen berichten

Ik heb me onlangs een Tamron 150-600 aangeschaft om te gebruiken icm Nikon d610(inclusief Battery pack). Nu voldoet mijn oude statief (Manfrotto 055) niet meer, de kop is een ballhead zonder Arca Swiss techniek.

Welke monopod en welke kop raden jullie aan mbt bovenstaande combinatie? Ik zal hem het meest gaan gebruiken in bossen, maar ook dierentuinen. Het is belangrijk dat het statief duurzaam en stevig is. Hoewel prijs zeker een overweging is, wil ik natuurlijk wel kwaliteit hebben. Het mag dus ook wel iets kosten wat mij betreft.

Hartelijk dank :)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook weinig ervaring met een monopod. Ik heb zelf wel een statief waarbij ik de middenkolom als monopod kan gebruiken, iets wat me wel een keer uit kwam in een kleine ruimte met weinig licht. Er zijn ook statieven waarvan een poot ook kunt gebruiken als monopod. Over het algemeen gebruik je in een bos een driepoot statief. Zoals eerder aangegeven kun je beter in een winkel kijken, ik heb het zelf ook gedaan.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit me net te bedenken dat alleen de fotograven bij een sport zoals voetbal, atletiek of schaatsen de combinatie van een telelens en monopod gebruiken. Ik zou anders niet weten waarvoor je anders zo'n combinatie nodig hebt. Die ene keer dat ik een monopod nodig had was een niet al te grote redelijk donkere ruimte waarbij ik een 35mm lens op mijn camera had.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, gerard-20 zei: