Ga naar inhoud

Sensor reinigen


RonaldK962

Aanbevolen berichten

In het verleden heb ik de sensor van m'n toestel wel eens laten reinigen in Leeuwarden. Dit naar volle tevredenheid. Deze winkel is echter opgeheven. Nu zoek ik een winkel in Friesland welke dat netjes doet. Kan iemand me hier een goed bekend staand adres voor doorgeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hoe vaak maken jullie dan gemiddeld je lens schoon? Ik heb mijn apparatuur nu 2 jaar (ik ben coronafotograaf) een heb mijn lens nog nooit gereinigd. Nu weet ik dat het totaal afhankelijk is van hoe vaak je je camera gebruikt, hoe vaak je objectieven wisselt (een waar je ze wisselt), maar wat is ongeveer het gemiddelde zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb het zelfs nog nooit gedaan of laten doen, mijn oude camera die ik nog als reserve gebruik heeft 1 plekje rechtsboven, dus eigenlijk moet die een keer gedaan worden maar tot nu toe heb ik dat gewoon in nabewerking weggepoetst. Heb die camera ergens rond 2012 aangeschaft en 6 jaar intensief gebruik. Ik heb eigenlijk gewoon veel vaker last van spatten op de lens waar ik dan achteraf pas achter kom. Maar dan is het gewoon meteen de lens erbij pakken en poetsen want anders wordt het weer vergeten en is het volgende keer weer raak. Ik zorg wel altijd dat lenswissel zo effectief mogelijk gebeurt zodat de camera zo kort mogelijk open ligt, ik zie soms mensen lens afdraaien, camera wegleggen, tas open ... volgens mij vergroot dat de kans op sensor vlekken aanzienlijk

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

toevallig vorige week bij cameranu geweest voor een lezing. ik had ooit mijn camera gekocht met als service een tegoedbon om 3 keer de sensor te laten reinigen. twv 75 euro (25 per keer)