Ga naar inhoud

Welke SD-Kaart


Botertje80

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

Voor de komende vakantie ben ik op zoek naar een goede SD-kaart. Maar door de bomen zie ik het bos nauwelijks meer. Ik fotografeer nu met een Nikon Z5 in RAW. Aan video doe ik niet. In mijn Camera zit nu een SanDisk Extreme SDCX van 64 GB, 150 MB/s, V30 en klasse 10. Deze kaart voldoet, maar als ik nu op zoek ga naar een extra kaart om tijdens mijn vakantie niet te kort te komen. Daardoor twijfel ik. Lezend op allerlei sites, ontdek ik dat een hogere snelheid echt beter is, vooral bij video en snel veel plaatsjes in RAW schieten zou dat het geval zijn. Maar mijn interesse gaat uit naar enkel fotograferen, en dat vooral landschappen. Dus echt heel hoge snelheid is doorgaans niet van belang, is mijn gedachte. Maar is dat ook echt zo? Zie ik dan niet iets over het hoofd? En zou ik toch niet moeten kijken naar SanDisk Extreme Pro of Plus, in plaats van enkel extreme? 

De prijs speelt natuurlijk ook een rol, de verschillen zijn nogal groot. Ik zie Samsungkaarten van 64 GB van zo'n 13 euro, maar ik kan bij andere merken ook een veelvoud uitgeven. Wat zou jullie idee zijn? Ik stel jullie mening erg op prijs!

Bij voorbaat dank en hartelijke groet!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Botertje80 zei:

Dank Alfred!

SanDisk is dus wat ik bij jullie lees, en zeker Extreme (pro) dus. Dan zal ik maar niet eigenwijs zijn, en jullie advies ter harte nemen.

Groeten,

Henk

Hier ga je zeker geen spijt van krijgen, kijk wel naar de schrijfsnelheid 

 

18 minuten geleden, Alfred zei:

 

 

Unknown.png

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een hele serie van Sandisk, voorheen lette ik niet zo op de snelheid maar tegenwoordig wel (werk wat meer in burst en dan merk je het verschil goed) ik zou wel eerder gaan voor 2 van 64 GB dan 1 van 128, heb ooit een defect gehad aan een kaart en dan is het gewoon kaart wisselen en thuis uitzoeken wat er nog van te redden valt, met 1 zo'n grote kaart kun je ook meteen heel veel kwijt zijn ...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Stefanie71 zei:

Ik heb een hele serie van Sandisk, voorheen lette ik niet zo op de snelheid maar tegenwoordig wel (werk wat meer in burst en dan merk je het verschil goed) ik zou wel eerder gaan voor 2 van 64 GB dan 1 van 128, heb ooit een defect gehad aan een kaart en dan is het gewoon kaart wisselen en thuis uitzoeken wat er nog van te redden valt, met 1 zo'n grote kaart kun je ook meteen heel veel kwijt zijn ...

Ik heb er inderdaad meer dan 1 van 128 GB de G9 heeft twee sd slots altijd fijn als Back-up

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...