Ga naar inhoud

Even voorstellen TWvU


TWvU

Aanbevolen berichten

Hallo !

Mijn naam is Tromp Willem van Urk. 'Tromp Willem' is de dubbele voornaam en 'van Urk' de achternaam.

Ooit jaren geleden ben ik wel eens lid geweest van het toenmalige zoom forum. Daarna ben ik een beetje afgehaakt.
Ik ontdekte laatst dat zoom toch wel een nieuwe frisse start heeft gemaakt. Een kijkje genomen op dit forum en tot mijn verbazing werkt mijn' oude' account nog steeds ?.

Een beetje terug van weggeweest dus ....

Wat fotograferen betreft doe ik zo'n beetje van alles. Ik ben de laatste jaren daarin ook vrij actief met stockfotografie.

Nu maar eens afwachten wat voor soort discussies er op dit forum voorbij komen. En waar mogelijk zal ik proberen daarin dan mijn steentje bij te dragen.

groeten, Tromp Willem

 

  • Like 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Ko3ntje zei:

Stock fotografie? Leuk. Heb je ergens voorbeelden wat je zoal doet hiermee. 

Ik verkoop mijn foto’s via stockbureaus op internet. Daar beleef ik veel plezier aan. Regelmatig kom ik mijn eigen foto’s tegen op allerlei onverwachte plaatsen en momenten. Elke keer weer een klein genietmomentje.
En de verdienste is ondertussen ook een leuk bedragje. Dat is dan ook mooi meegenomen.

Ik houd al meer dan tien jaar een website bij met een blog over al mijn ervaringen en belevenissen met stockfotografie. Als er interesse in is wil ik die link hier wel delen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, TWvU zei:

Ik verkoop mijn foto’s via stockbureaus op internet. Daar beleef ik veel plezier aan. Regelmatig kom ik mijn eigen foto’s tegen op allerlei onverwachte plaatsen en momenten. Elke keer weer een klein genietmomentje.
En de verdienste is ondertussen ook een leuk bedragje. Dat is dan ook mooi meegenomen.

Ik houd al meer dan tien jaar een website bij met een blog over al mijn ervaringen en belevenissen met stockfotografie. Als er interesse in is wil ik die link hier wel delen.

Welkom TWvU

Is dat full time werk? Ik zie ook graag de link naar jouw werk.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Ko3ntje zei:

Had natuurlijk die link meteen erbij verwacht hé. Daarom vraag ik het. ??

Ja snap ik. Maar net nieuw op dit forum ben ik een beetje terughoudend met het meteen rondstrooien van eigen links.

Maar hier komt hij: https://www.kruwt.nl  Als je alles wilt lezen ben je wel een avondje bezig. Ondertussen meer dan 180 pagina's met content.
En zeer binnenkort hoop ik ook versie 2.0 van mijn Handboek Stockfotografie klaar te hebben.

En de vraag van Bladehans60. Nee! Ik ben er puur hobby-matig mee bezig. Mijn bestede uren zijn dus gratis. Als echt professioneel fotograaf kijk je toch anders naar de tijdsbesteding versus de inkomsten.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Top. Ik ga hem zeker eens bekijken. 

Betreft de voorzichtigheid is uiteraard goed. 

Maar check in de huisregels het stukje; Spammen danwel reclame maken

Niks om bang voor te zijn hiermee dus. ?

??

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Bladehans60 zei:

Eigenlijk heel alledaagse foto's.

Ja klopt. Bij stockfoto's gaat het niet zo zeer om de schoonheid van het plaatje, maar veel meer om het ondersteunen van een gewenste boodschap van een klant. En dan kan de foto van een paperclip zomaar een bestseller van een stockfoto worden. Alledaagse foto's zijn dan ook zeer geschikt als stockfoto.

aangepast door TWvU
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Leveren die stockfoto's ook nog wat op of gaat het je meer om je plaatjes her en der terug te zien komen? Ik heb zelf een account bij Pexels aangemaakt omdat ik er ook af en toe wat afgehaald heb en het dus wel zo fair is om zelf ook iets beschikbaar te stellen (dit is een site voor gratis stockfotos) maar er is ook een hele wirwar van betaalde stock sites waarvan ik me afvraag hoe ze allemaal kunnen blijven bestaan ...

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Stefanie71 zei:

Leveren die stockfoto's ook nog wat op ...

Ja zeker! Ik heb een aardige foto-uitrusting en die heb ik er toch maar mooi helemaal van betaald.
Ik kan het hier allemaal toelichten, maar je zou ook een kijkje kunnen nemen op mijn website www.kruwt.nl over stockfotografie. Daar heb ik veel informatie verzameld. Ik blog daar ook over mijn ervaringen met stockfotografie. Ook schrijf ik regelmatig over mijn verdiensten. Daarvoor zou je deze blog maar eens moeten lezen.
Mocht je nog andere vragen hebben, dan hoor ik die graag! Wie weet heb ik een antwoord ?

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...