Ga naar inhoud

Snelle fotos.


aircooled

Aanbevolen berichten

Hallo ik zoek wat tips  (camerainstellingen)met betrekking tot het maken van "snelle" fotos van motoren en auto (op het circuit)

Ik heb een Canon 5DmkII met een tamron 150-600mm telelens, en zou graag weten welke instellingen ik het beste kan gebruiken

voor het maken van fotos van autos en motoren die snel voorbij komen, alles is welkom en bij voorbaat dank.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je moet 'meetrekken' met het onderwerp.  De auto/motor wordt dan mooi scherp terwijl de achtergrond wazig wordt. Dan heb je de 'snelheid' in de foto.

De sluitertijd hoeft dan helemaal niet extreem kort te zijn. Ik meen dat 1/50 of zo dan al genoeg kan zijn. Maar het kost wel enige moeite om dat goed onder de knie te krijgen. Ik heb het zelf wel eens geprobeerd, de achtergrond lukte perfect maar mijn motoren bleven ook wazig ?.

Maar lukt het, dan heb je ook wat !

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Instellingen zijn afhankelijk van wat je wil. Beweging bevriezen: A(v), diafragma zo groot mogelijk (kleinste getal. ISO zo instellen dat je een sluitertijd krijgt van 1/1000 ste of sneller. Pannen: T(v), sluitertijd 1/125 ste ongeveer (ook afhankelijk van hoe goed je hierin bent. Eventueel eerst een snellere sluitertijd kiezen en oefenen en dan stap voor stap een wat langere kiezen), ISO zo laag mogelijk

  • Like 2

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...