Ga naar inhoud

Nieuwe Laptop voor Fotobewerking.


afmbeker

Aanbevolen berichten

Hangt af van wat je gaat doen. Ik heb een i7 met 16 gb ram en een nvidia 1650 grafische kaart met 4gb. Werkt voor mijn eenvoudige gebruik uitstekend. Ga je met heel veel lagen werken of wil je dolgraag met 100 foto's gaan focus stacken, dan wil je wellicht toch wat zwaarders.

Kijk in ieder geval ook naar de kwaliteit van het beeldscherm.

Merk doet voor fotobewerking niet terzake. Allemaal hebben ze wel aanbod van toereikende specificaties. Verschillen zitten vaak in de bouwkwaliteit, maar die kan ook binnen een merk verschillen.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, darka zei:

In ieder geval 1 waar de ctrl-b knop van uitgezet kan worden ?  

 

Verklaar je nader, wat is het probleem? Snelle google leert me dat ctrl-b  in photoshop de kleurbalans oproept, niets mis mee, lijk me. Maar je kunt tegen gekke dingen aanlopen waarover je in reviews niets ziet. Normaal staat f5 voor pagina verversen, maar in mijn HP zette ik daarmee de toetsenbordverlichting aan en uit. Bleek een bios-instelling te zijn die ik aan kon passen....

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, vBartheld zei:

Ik ken de sneltoetsen in photoshop niet, dus ik ging er vanuit dat de ctrb-b referentie ging over het feit dat de vraag gesteld werd in dikgedrukte letters ?

Niet alleen deze vraag,  maar veel van de vragensteller is met dikke letters getypt, dus een ctrl-b knop (standaard functie in veel tekstberichten) uit kunnen zetten is wel handig.  

But now back on topic 

 

 

Monitor kunnen kalibreren is met een laptop vaak no go is mij verteld dus dan zul je toch terug moeten vallen op extern beeldscherm 

  • Like 1
  • Haha 1

Be the writer of your own story

My linktree

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Bladehans60 zei:

In Zoom heeft een jaar geleden een artikel gestaan over een Asus ProArt Studiobook als zijnde de beste laptop voor fotobewerking. De Quadro RTX GPU wordt als specifiek voor foto/video bewerking genoemd. (Wat Geforce voor de gamers is) 

De prijs is hoog, de prestaties ook?

Hoe dan ook even opletten, onder deze naam worden verschillende laptops verkocht, in prijs uitéénlopend van (als ik het snel zie) ruwweg 2000 tot 5000 euro. Verschil zit onder meer in de GPU... Al heb ik het vermoeden dat je ook voor 2000 euro een beest van een laptop koopt...

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, darka zei:

 

Monitor kunnen kalibreren is met een laptop vaak no go is mij verteld dus dan zul je toch terug moeten vallen op extern beeldscherm 

O, dat wist ik niet. Ik kalibreer mijn laptop altijd met een Spyder-geval (zo'n ding dat je op het beeldscherm moet houden), ik zit wel verschil in voor en na. Waarom is dat een no-go?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 4-9-2022 om 23:43, Alfred zei:

Ik denk dat ik er uit ben. Ga eens kijken, waar deze laptop te koop in , zo dat ik hem kan zien.

Omen Gaming Laptop 16-k0250nd met NIVIDIA GeForce RTX 3060

16gb RAM 1TB SSD

 

Het is de K0970nd geworden , erg mooi en snelle Laptop

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, PeterKosterHT zei:

Van harte!. Specs zien er goed uit in ieder geval. Een rib uit je lijf, maar dan heb je ook wat. Beest van een videokaart volgens mij.

Ja beter duur dan niet te koop, toch

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-9-2022 om 07:57, vBartheld zei:

O, dat wist ik niet. Ik kalibreer mijn laptop altijd met een Spyder-geval (zo'n ding dat je op het beeldscherm moet houden), ik zit wel verschil in voor en na. Waarom is dat een no-go?

Het kan wel, maar ondanks dat je hem met een spyder kalibreert dan is net hoe je tegen het scherm aan kijkt en hoe het scherm in welke stand staat. 

Ik heb er gewoon een externe monitor op de laptop aangesloten.  Werkt ook een stuk fijner. 

 

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-9-2022 om 19:25, Beuv-foto zei:

Kun je hem ook uitbreiden qua werkgeheugen?    

Het Is de K0970ND geworden.

 

Ja dat is mogelijk, maar ik gebruik hem alleen voor fotografie. en dan vindt ik 16GB meer dan zat

aangepast door Alfred
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-9-2022 om 19:25, Beuv-foto zei:

Kun je hem ook uitbreiden qua werkgeheugen?    

16 gb lijkt mij voor foto's toereikend, die grafische kaart heeft meen ik ook nog eens 6 gb.
Denk je er wel aan dat Nvidia twee verschillende drivers heeft voor dezelfde kaart? HJad ik destijds niet in de gaten, bleek ik eemn driver te hebben die gericht is op gaming, terwijl er een aparte driver is voor foto- en videobewerking 

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, PeterKosterHT zei:

Denk je er wel aan dat Nvidia twee verschillende drivers heeft voor dezelfde kaart? HJad ik destijds niet in de gaten, bleek ik eemn driver te hebben die gericht is op gaming, terwijl er een aparte driver is voor foto- en videobewerking

Zo, dat is interessante informatie ...! Bedankt Peter ?.
Nooit geweten dat er verschillende drivers bestaan. Ik game niet en doe alleen foto en videobewerking, dus die laatste optie is voor mij van toepassing.
In mijn systeem zit een NVDIA Geforce GTX 1060 6 GB videokaart. Ik heb wel de tool Geforce Experience geïnstalleerd staan. Maar nooit goed naar gekeken. Als ik daarop ga kijken verdwaal ik een beetje ....

Dus waar zou ik moeten zoeken om mijn huidige driver te vinden? En hoe zou ik die eventueel moeten vervangen !?

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-9-2022 om 23:28, Bladehans60 zei:

In Zoom heeft een jaar geleden een artikel gestaan over een Asus ProArt Studiobook als zijnde de beste laptop voor fotobewerking. De Quadro RTX GPU wordt als specifiek voor foto/video bewerking genoemd. (Wat Geforce voor de gamers is) 

De prijs is hoog, de prestaties ook?

 

2 uren geleden, TWvU zei:

 

?

Dus waar zou ik moeten zoeken om mijn huidige driver te vinden? En hoe zou ik die eventueel moeten vervangen !?

@TWvU  Zie mijn posting van 3 sept. ?

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...