Ga naar inhoud

Welk objectief mee naar Valencia


marcoH

Aanbevolen berichten

Ik ga in oktober een weekendje naar Valencia als personeelsuitje van mijn vrouw haar werk. De werkgever wil fietsend door de stad alle bezienswaardigheden bekijken. Nu heb ik begrepen dat ze daar fantastische architectuur hebben, dus uiteraard gaat de camera mee. 
Het liefst ga ik met één objectief op pad vanwege het gemak. Maar welke gaat het worden?

Een compleet gebouw krijg je er makkelijk op met een 10-18, een wat bredere lens zou de 18-55 zijn, ook voor eventuele straatfotografie. Maar nu ben ik toch ook wel gek op de 55-250 voor zaken op afstand of om details of kleinere gebieden vast te leggen. 
Het zou dus zo maar kunnen dat ik alsnog een volle cameratas ga meeslepen. Maar als ik er één zou moeten kiezen, dan krijg ik nu al een beginnende kortsluiting. 
 

Dus stel ik ga voor één objectief, welke zouden jullie meenemen? En dan vooral met architectuur/bezienswaardigheden in gedachten. 

aangepast door marcoH
Link naar reactie
Delen op andere sites

Serieus: probleem is dat ik niet voor jou in kan vullen wat voor jou die ene lens zou moeten zijn. 10-18 kan in smalle oude straatjes onmisbaar zijn. Die 18-55 moet denk ik sowieso mee als alles-kunner. Komt die niet dichtbij genoeg, kun je wellicht ook nog croppen. Maar voor straatfotografie vi.nd ik een stevige tele toch ook vaak lekker om ongemerkt je gang te kunnen gaan.
Misschien moet je het van de andere kant benaderen: op zo'n bedrijfs-uitje heb je toch weinig tijd. Verdiep je vooraf in de stad en bedenk je dan wat je daar in ieder geval zou willen doen, kies daar je lens bij.
Ander idee: mijn foto-rugtas is een switch, een rugzak die je met één klik gewoon op je buik kunt laten glijden waarna je camera en een paar lenzen snel kunt pakken. Dat maakt de keuze voor twee of drie lenzen misschien makkelijker.

aangepast door PeterKosterHT
tikfout
  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga sowieso inderdaad maar even de annalen van Google doorspitten. Ik hoef natuurlijk niet overal uren stil te staan. Inmiddels ben ik met mijn gezin wel gewend dat ik voor bijvoorbeeld reisfoto’s weinig tijd heb. Mensen met wie je samen ergens bent kunnen er over het algemeen niet zo om lachen als je ergens een half uur staat om die ene foto te maken. 
Wellicht moet ik behalve een goede voorbereiding ook gaan oefenen op het snelwisselen van lenzen. Een beetje zoals het wisselen van banden bij f1. 
Bedankt voor het meedenken, ik ben benieuwd of er nog meer tips komen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Marco, Valencia is de stad van de architectuur van Calatrava en om dat goed vast te leggen heb je een groothoeklens nodig. Zo te zien heb je een crop 1.5 camera. Neem in ieder geval de 18 - 55 mee voor architectuur en portretten en als het kan ook de 10 - 18 voor de Ciudad de las Artes y las Ciencias. De telelens zou ik thuis laten en overwegen om in plaats daarvan een statief mee te nemen voor lange sluitertijden tijdens de schemering. Zo kan je in Valencia fantastische foto's maken.Een fijne reis gewenst. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie, hier ga ik zeker aan denken. Gezien het een georganiseerde groepsreis is, denk ik geen tijd te hebben om lange sluitertijd foto’s te maken. Ze willen niet allemaal op mij wachten denk ik. Of ik moet in de avond even alleen kunnen gaan. Probleem is ook wel bagage. Vanwege de situatie op schiphol willen we alleen handbagage meenemen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...