Ga naar inhoud

Probleem met nik collectie (Opgelost)


PeterKosterHT
Ga naar oplossing Opgelost door PeterKosterHT,

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met de Nik-filters in photoshop (de gratis Google-versie). De tweede harde schijf in mijn laptop (puur gebruikt voor data-opslag) had het begeven, dus daar heb ik een nieuwe voor geplaatst. Alleen blijven enkele filters (met name HDR Pro en sharpener) klagen dat ze niet kunnen starten vanwege een schijffout. Ik heb Nik al opnieuw geïnstalleerd, maar dat helpt niet).
Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

aangepast door PeterKosterHT
In titel toegevoegd dat probleem nu opgelost is
Link naar reactie
Delen op andere sites

Peter, controleer de fabrikant ervan om te zien of er een nieuwere/update aanwezig is. Het downloaden van een bijgewerkte versie lost vaak problemen met invoegtoepassingen op.

En anders probeer dit even, misschien heb je er wat aan: https://www.youtube.com/watch?v=B_zZpEN9WRI

 

“Welke van mijn foto's is mijn favoriet? Degene die ik morgen ga nemen.”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog steeds de D-schijf. En windows bedacht zelf dat daar dus ook meer 'mijn afbeeldingen' en 'mijn documenten' moesten staan

[edit]Het blijkt dat ik de filters wel als standalone toepassing kan openen, alleen de koppeling met photoshop is dus kapot (ondanks herinstallatie)

aangepast door PeterKosterHT
toevoeging
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-10-2022 om 21:39, PeterKosterHT zei:

Ik heb een probleem met de Nik-filters in photoshop (de gratis Google-versie). De tweede harde schijf in mijn laptop (puur gebruikt voor data-opslag) had het begeven, dus daar heb ik een nieuwe voor geplaatst. Alleen blijven enkele filters (met name HDR Pro en sharpener) klagen dat ze niet kunnen starten vanwege een schijffout. Ik heb Nik al opnieuw geïnstalleerd, maar dat helpt niet).
Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Op een gegeven moment overstappen op een betaalde versie 
Het plezier wat ik ervan heb is dat dubbel en dwars waard
Grtz Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, PeterKosterHT zei:

Het blijkt dat ik de filters wel als standalone toepassing kan openen, alleen de koppeling met photoshop is dus kapot (ondanks herinstallatie)

Misschien kun je vanuit Photoshop proberen opnieuw de Nik-filters in te laden.

“Welke van mijn foto's is mijn favoriet? Degene die ik morgen ga nemen.”

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Vandaag Photoshop 2023 geïnstalleerd en nik opnieuw geïnstalleerd, probleem opgelost (zij het dat Nik bij de installatie standaard alleen Bridge als host-toepassing ziet, je moet handmatig nog even opgeven dat ie ook vanuit Photoshop moet werken. Dat proces wijst zichzelf wel, maar ik herinner me niet dat dat eerder nodig was).

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • PeterKosterHT wijzigde de titel naar Probleem met nik collectie (Opgelost)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...