Ga naar inhoud

canon super shot 500is & RAW foto's


dino.bouvard

Aanbevolen berichten

Ergens vreemd dat de meeste bridge- en compactcamera’s dit niet ondersteunen. Je zou immers denken dat de camera hoe dan ook eerst zelf een raw schiet voordat deze wordt omgezet (en een bewerking ondergaat) naar jpeg. Of denk ik nu helemaal verkeerd?

 

en volgens mij staat dit draadje op de verkeerde plaats by the weg….

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-10-2022 om 22:19, marcoH zei:

Ergens vreemd dat de meeste bridge- en compactcamera’s dit niet ondersteunen. Je zou immers denken dat de camera hoe dan ook eerst zelf een raw schiet voordat deze wordt omgezet (en een bewerking ondergaat) naar jpeg. Of denk ik nu helemaal verkeer?

 

Ik veronderstel dat veel bridgecamera's gemaakt worden voor consumenten die helemaal niet vermoeid willen worden met ingewikkelde zaken, die het menu (voor hen) alleen maar nodeloos uitgebreid maken. Die willen gewoon een veelzijdige camera en verder geen gezeur, de foto moet gelijk goed genoeg zijn en dat er meer uit te halen is interesseert ze niet. Zo ken ik iemand die heeft zo'n Nikon met enorm zoom-bereik, veel groter dan mijn sony maar zonder raw. Die is gewoon blij dat ie er zowel een landschap als een verweg-vogeltje mee kan kieken en dat de kwaliteit dan wat minder is dan er met raw uit te halen zou zijn interesseert hem niet. Niet mijn idee, maar hij is er gelukkig mee. 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...