Ga naar inhoud

besneeuwde bergen in combinatie met een wolkenlucht


mariuscsmit

Aanbevolen berichten

Ik had denk ik geprobeerd met een graduated filter wat meer contrast in de wolken geprobeerd te krijgen. Lijnen niet te dicht bij elkaar anders wordt de overgang te zichtbaar, maar heel subtiel te werk gaan. spelen met hoog en laag tonen meer en minder. 

Ik geloof zelf dat de nieuwere lightroom versies zelfs een soort selectie kunnen maken waardoor het nog makkelijker wordt de wolken van de bergen te scheiden. 

succes.  

 

Be the writer of your own story

My linktree

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Lenjan al zei: nevel verwijderen, maar trek er niet te hard aan want de bergen zitten half in de wolken en dat moet natuurlijk wel natuurlijk blijven uitzien. Ik zou in ieder geval niet gaan proberen met selecties, dat wordt te lastig om goed te krijgen, graduated filter wat darka zegt kan op zich wel maar dat zou ik het net andersom doen, hele foto behalve de wolken meer contrast geven (persoonlijke smaak)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik gebruik geen Lightroom, maar photoshop. Daar kun je met een simpele curves laag de bergen wat meer contrast geven en daarna met een Gradient van zwart/wit de snelweg weer zonder die aanpassing maken. Kan eventueel ook met de brush en dan met zwart de onderkant weer "weg-gummen" op de curves laag. Je kan dan ook nog kiezen om bepaalde delen wel of niet door die curves aanpassing te laten beïnvloeden. Volgens mij moet je ook met Lightroom zo'n curves laag kunnen gebruiken.

(Ik weet niet of ik de bewerkte foto mag toevoegen hier, anders haal ik hem weer weg, maar dan kun je zien hoe ik het heb aangepast)

 

Scherm­afbeelding 2022-12-15 om 21.58.36.png

aangepast door renekuipers
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...