Ga naar inhoud

Amsterdamlightfestival of Lightfestival in Amsterdam


Gietjedo

Aanbevolen berichten

Hm, ben fan van lichtfestival, hier nog nooit geweest omdat de aankondigingen ons nog al statisch leken te zijn. Toegegeven, dat is dus een vooroordeel, maar ik denk echt dat Glow in Eindhoven leuker is, meer bewegende elementen. Als je echt de top wilt hebben, een echt lichtfeest, ga je komend weekeinde naar het Fête des Lumières in Lyon, alleen zul je daar nu geen hotelkamer of camping kunnen boeken...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een aantal jaar geleden eens geweest. Er waren een paar mooie licht kunstwerken. Wat ik toen heb begrepen kan de werken per jaar verschillen, ene jaar is het schijnbaar mooier dan de andere jaar. Mijn ervaring is wel dat het met het ov prima te bereiken is, ik ben toen met de trein naar Amsterdam gereisd en de laatste stukje was met de metro. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, PeterKosterHT zei:

Hm, ben fan van lichtfestival, hier nog nooit geweest omdat de aankondigingen ons nog al statisch leken te zijn. Toegegeven, dat is dus een vooroordeel, maar ik denk echt dat Glow in Eindhoven leuker is, meer bewegende elementen. Als je echt de top wilt hebben, een echt lichtfeest, ga je komend weekeinde naar het Fête des Lumières in Lyon, alleen zul je daar nu geen hotelkamer of camping kunnen boeken...

Bedankt voor jouw reactie. Een bezoek aan Lyon zit er niet in. Was jij al eens geweest? Misschien ga ik ooit eens naar Eindhoven. Hoe en waarmee heb je daar gefotografeerd?

 

Kijk op zoom.nl: gietjedo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lyon ben ik twee keer geweest, is geweldig mooi, maar ook erg druk (2-3 miljoen bezoekers in vier dagen). Glow één keer gedaan. (Tip: doe eerst Glow, en als je dat leuk ga je naar Lyon. Als je het andersom doet kan Glow na de overweldigende ervaring van Lyon wat tegenvallen. Staat tegenover dat je in Lyon door de drukte eigenlijk alleen vanuit de hand kunt fotograferen, in Eindhoven heb je regelmatig de ruimte om je statief neer te zetten.

Alle foto's daar heb ik gemaakt met een Fuji HS10 bridgecamera. Die heb ik nu even niet paraat, wel een foto van het lichtfestival van Epernay, ook een leuke en drukke, maar heel anders: een stoet van lichtobjecten die door de straten van de hoofdstad van de Champagne trekt (ik meen ook iets van 10 december). Daar maakte ik deze foto in  2017. Met die kleine sensor kreeg ik onvermijdelijk veel ruis. Die is er anno nu met Topaz Denoise overigens goed uit te krijgen en voor een camera uit ik meen 2010 was het helemaal niet slecht, maar het was voor mij wel reden over te stappen op de sony RX10 IV met een grotere sensor.
 

image.thumb.png.bb17dd4a8c5befb7fe90313824ef3ad1.png

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lyon 2014: videomapping op de kathedraal van Saint-Paul. Hierbij worden voortdurend veranderde beelden vertoond, waarbij gebruik wordt gemaakt van de karakteristieke elementen van de gevel van het monument. Zo laat men vaak ramen slaan, elementen vervormen etc. Komt in video nog veel mooier tot zijn recht, maar dat is mijn ding niet zo.

image.thumb.png.b1fa7e950fd391ec4704294d3846c017.png

image.thumb.png.dc0a2e5891b04321f6b3e8a0546aa350.png

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, PeterKosterHT zei:

Lyon ben ik twee keer geweest, is geweldig mooi, maar ook erg druk (2-3 miljoen bezoekers in vier dagen). Glow één keer gedaan. (Tip: doe eerst Glow, en als je dat leuk ga je naar Lyon. Als je het andersom doet kan Glow na de overweldigende ervaring van Lyon wat tegenvallen. Staat tegenover dat je in Lyon door de drukte eigenlijk alleen vanuit de hand kunt fotograferen, in Eindhoven heb je regelmatig de ruimte om je statief neer te zetten.

Alle foto's daar heb ik gemaakt met een Fuji HS10 bridgecamera. Die heb ik nu even niet paraat, wel een foto van het lichtfestival van Epernay, ook een leuke en drukke, maar heel anders: een stoet van lichtobjecten die door de straten van de hoofdstad van de Champagne trekt (ik meen ook iets van 10 december). Daar maakte ik deze foto in  2017. Met die kleine sensor kreeg ik onvermijdelijk veel ruis. Die is er anno nu met Topaz Denoise overigens goed uit te krijgen en voor een camera uit ik meen 2010 was het helemaal niet slecht, maar het was voor mij wel reden over te stappen op de sony RX10 IV met een grotere sensor.
 

image.thumb.png.bb17dd4a8c5befb7fe90313824ef3ad1.png

Dank je wel voor het delen van jouw ervaringen en de foto. Een statief kan niet altijd gebruikt worden, neem camera met grotere sensor mee en gebruik software om de ruis te verminderen. Ik gebruik Topaz Photo AI en ben verbluft van de zichtbare verbetering die je soms ziet. Heb jij jouw oudere foto's door Topaz Denoise gehaald?

 

Kijk op zoom.nl: gietjedo

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, PeterKosterHT zei:

Lyon 2014: videomapping op de kathedraal van Saint-Paul. Hierbij worden voortdurend veranderde beelden vertoond, waarbij gebruik wordt gemaakt van de karakteristieke elementen van de gevel van het monument. Zo laat men vaak ramen slaan, elementen vervormen etc. Komt in video nog veel mooier tot zijn recht, maar dat is mijn ding niet zo.

image.thumb.png.b1fa7e950fd391ec4704294d3846c017.png

image.thumb.png.dc0a2e5891b04321f6b3e8a0546aa350.png

Foto's geven goede indruk. Lichtobjecten op verschillende plekken bekijken lijkt mij afwisselender en geven meer gelegenheid om de tijd te nemen om een foto te maken. 

 

Kijk op zoom.nl: gietjedo

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Gietjedo zei:

Dank je wel voor het delen van jouw ervaringen en de foto. Een statief kan niet altijd gebruikt worden, neem camera met grotere sensor mee en gebruik software om de ruis te verminderen. Ik gebruik Topaz Photo AI en ben verbluft van de zichtbare verbetering die je soms ziet. Heb jij jouw oudere foto's door Topaz Denoise gehaald?

De foto's zoals ze hier staan heb ik bewust niet door Topaz denoise om een beeld te geven van wat er standaard uit de camera kwam. Heb ze voor de grap ook even door denoise gehaald (was er/had ik toen nog niet) en het resultaat is inderdaad geweldig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Glow Eindhoven is wel altijd heel druk en met statief wordt je vaak niet aardig gevonden, er zijn speciale fotografen dagen te boeken, maar dan betaal je de hoofdprijs. Wintergloed in Brugge schijnt ook heel leuk te zijn of Gent maar dat is eens per 3 jaar (als ik het goed heb) Met carnaval zijn er in België ook verschillende avond optochten met verlichtte wagens

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...