Ga naar inhoud

Ra, ra, wat is dit ?


kingcanon
Ga naar oplossing Opgelost door Gietjedo,

Aanbevolen berichten

Ik kreeg dit voorwerp van een vriend die het vond tussen het fotomateriaal van een overleden familielid.

Vermoedelijk is het een afstandsbediening, maar waarvoor ? Voor een Canon camera ? welke ? (ik weet ook niet of er eventueel nog een "ontvanger" bij hoort).

Het deksel heeft de vermelding "Canon" en "Japan" (boven het etiket - niet goed zichtbaar op de eerste foto). Je kan het dus openen (2e foto) - links de vermoedelijke afstandsbediening, rechts is gewoon een dekseltje waarmee je het geheel kunt sluiten en ergens kunt aan vast klippen (bv camerariem). 

Ik heb al op internet gezocht, maar ik vind niets dergelijks terug.

Kan iemand me helpen ?   Dank bij voorbaat.

[ ik weet niet of dit onder de juiste rubriek van het forum is geplaatst, anders mag dit uiteraard worden verplaatst ]

1-20230207_093515_resized.jpg

2-20230207_093709_resized.jpg

Herwig Vercauteren

https://fotoherwig.wixsite.com/fotoherwig

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Gietjedo zei:

Heb je Google lens gebruikt? Het onderdeel links op de onderste foto zou onderdeel van een 'Canon RC-1 infrared remote control' zijn (die werden volgens een ander zoekresultaat ook gekloond). 

Lijkt er inderdaad héél goed op. Op de buitenkant van het mijne staat niet Canon met daaronder RC-1 en Japan, maar enkel Canon en Japan. Maar zou inderdaad een kloon kunnen zijn. Hartelijk bedankt, je hebt me goed geholpen.  Ik zoek nog op of het ook eventueel werkt met mijn Canon 5D mark IV, alvorens ik er nieuwe batterijen in steek. (?)

  • Like 1
  • Thanks 1

Herwig Vercauteren

https://fotoherwig.wixsite.com/fotoherwig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...