Ga naar inhoud

Betalen voor fotograferen in natuurgebieden


Stefanie71

Aanbevolen berichten

19 uren geleden, vBartheld zei:

Ik ben het wel eens met @Botje. Het onderhouden van natuurgebieden kost gewoon ook geld. En eerlijk gezegd ben ik zelf niet zo van het 'net doen alsof je het niet wist'. Dit zijn gewoon de regels, leg je erbij neer en doe mee of kies een plaats waar ze niet gelden. Maar ga je niet verschuilen achter 'de kans dat je gepakt wordt is toch klein' en je dan van het domme houden als je gepakt wordt. Houd je je niet aan de regels, accepteer dan de consequenties.

 

Sorry voor eventuele schenen waartegen nu getrapt is.

 

Klopt maar dan moeten ze natuurmonumenten maar als een commercieel bedrijf gaan werken en op die manier sponsors binnen gaan halen en niet van belastinggeld betaald worden. Kan dat belastinggeld ook aan betere dingen besteed worden.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Beuv-foto zei:

 

Klopt maar dan moeten ze natuurmonumenten maar als een commercieel bedrijf gaan werken en op die manier sponsors binnen gaan halen en niet van belastinggeld betaald worden. Kan dat belastinggeld ook aan betere dingen besteed worden.

Help mij even, beter dingen dan de natuur.. als in, de ruimte waar wij ons water deels uit halen, dat onze lucht moet zuiveren en voor recreatie moet zorgen, dan wel niet een groot deel van de biodiversiteit huis vestigt.. Ik kan mij weinig dingen verzinnen waar ik mijn belastinggeld liever aan wil besteden.

 

Overigens denk ik niet dat het een goed idee is om van Natuurmonumenten/Staatsbosbeheer een commercieel bedrijf te maken. Willen we ook nog dat ze winst gaan maken op de natuurgebieden, dan betalen we straks helemaal de hoofdprijs om er foto's te mogen maken

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het ook wel eens met @Botje zeker als ik zie dat dit soort foto shoots een beetje uit de hand begint te lopen. Zo nu en dan zie een scenes die meer doen denken aan een filmset. Er lopen meerdere modellen rond, er staat een compleet kledingrek, een tafel vol eten en er loopt iemand met make up en een rookmachine. Oke, niet dat je dit vaak ziet. Wel zie ik een foto shoot met een bruidspaar dat tot aan de enkels in de heide staat met daarbij ook nog een groepje familie/vrienden of wat dan ook. Ik kan mij zo bedenken dat dit soort omstandigheden ertoe geleid heeft dat de natuurorganisaties maatregelen gaan nemen. En die hebben dan nadelige gevolgen voor fotografen die het wel bescheiden houden.
Natuurgebieden mogen dan een mooie omgeving zijn voor dit soort foto's maar er zijn ook nog heel veel stadsparken die zeker zo'n mooi plaatje op kunnen leveren en zich veel beter lenen voor dit soort activiteiten. 

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat soort omstandigheden catalogeer ik onder "professionele" shoots.  Als hobbyfotograaf sta je normalerwijze niet met een ganse crew in de natuur weg van de voorziene wandelpaden. Dit hoort ook gewoonweg niet.

  • Like 2

Herwig Vercauteren

https://fotoherwig.wixsite.com/fotoherwig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...