Ga naar inhoud

Sony RX10iv


3Spics

Aanbevolen berichten

Dag,

ik ben in bezit van de D5300 maar wil echt wat achter dat beter geschikt is voor wildlife.

Ik twijfel erg tussen 2e-hands D500, een nieuwe Z6ii en zelfs een Sony RX10 iv.

heeft iemand een goed tips?

 

Bert

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu (naast mijn andere spullen) de Sony RX10 MIV voor de tweede keer aangeschaft. Ik weet er behoorlijk veel van af. Deze camera is een toverdoos. Kan echt alles en is razendsnel op alle gebied. Hij heeft 1 nadeeltje en dat is de sensor. Die is 1" en dus relatief klein. Hierdoor ben je beperkt in ISO en is 800 ISO wel de max. Met de goede programmatuur van tegenwoordig om ruis te verwijderen is het echter heel goed te doen. Ik gebruik hem graag maar dan wel buiten en met helder weer. 

aangepast door GinaHeynze

A photo a day keeps the doctor away! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb de rx10. Vind de 600 mm voor wildlife wel beperkt, te meer omdat je geen teleconverter kunt gebruiken. Voor macro is hij daarentegen dankzij de kleine sensor perfect.

Qua ruis is het door de kleine sensor een probleemgeval: zelfs bij iso 100 biedt Topaz Denoise vaak al verbetering. Aan de andere kant heb ik in vol zonlicht prachtige foto's kunnen maken van kolibrievlinders op iso 4000...

Maar door de bank genomen is het een veelzijdige camera, waar ik erg blij mee ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-2-2024 om 00:20, PeterKosterHT zei:

Ik heb de rx10. Vind de 600 mm voor wildlife wel beperkt, te meer omdat je geen teleconverter kunt gebruiken.

De RX10 IV heeft een ingebouwde (intelligente) teleconverter van zowel 1.4 als 2.0. 

Ik heb die onder een knop gezet zodat ik die snel kan inzetten.

aangepast door GinaHeynze

A photo a day keeps the doctor away! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, PeterKosterHT zei:

Die zgn teleconverter is gewoon een cropfunctie. En ook daarmee kwam ik tekort toen ik van de zomer een groep koe- en zilverreigers in een boom wilde fotograferen.

OK maar het helpt vaak wel en eea heeft natuurlijk zijn beperkingen. Ik blijf het een fantastisch ding vinden.....Zolang het mooi helder weer is.

A photo a day keeps the doctor away! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, PeterKosterHT zei:

Dat zal bij de fz82 een nog groter probleem zijn, want de sensor van die camera is nog kleiner dan die van de rx10.

Ik heb ook enkel om mee te nemen naar Festival/Evenementen waar ik als vrijwilliger meehelp, daar wil ik mijn 'goeie' camera niet mee naartoe nemen want te veel gesjouw en ik moet dan werken dus ... 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...