Ga naar inhoud

Locatie toevoegen bij uploaden foto's lukt, maar link naar locatie werkt vaak niet


Gietjedo

Aanbevolen berichten

Wanneer ik een foto upload vul ik een locatie in, soms neem ik een suggestie over, soms bedenk ik er zelf een locatie. Tot zover geen probleem.

Als ik eigen foto's terugkijk wil ik wel eens nagaan of anderen foto's op die locatie hebben gemaakt. Klikken op de locatie link zou die foto's dan moeten weergeven. Helaas werkt dat niet altijd. 

Wat opvalt is dat langere locatie-links soms worden opgebroken met komma's, die ik niet heb geplaatst, maar die waarschijnlijk worden overgenomen van een gesuggereerde locatie link. Dat werkt soms wel, maar vaak niet (aanduiding locatie is dan te beperkt). 

Wat verder opvalt is dat spaties in de zoekterm voor de locatie-link worden opgevuld met <%20>

Kortom, wat ik mij afvraag - gaat het hier om een technisch probleem op de website? Of gaat het om een invoerfout en moet bij het invoeren van een locatie-link rekening gehouden worden met een voorgeschreven wijze van invoeren?

 

 

 

Kijk op zoom.nl: gietjedo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Vragen aan Klantenservice??

hier staan niet echt dit soort problemen vermeld, maar kan je wellicht proberen?

 

Heb je vragen en/of opmerkingen over het abonnement, bezorging van het magazine, special of ander product neem dan contact op met onze klantenservice.
Bel op ma t/m do tussen 9:00 en 12:00 naar +31 (0) 23 5 36 44 01.
Of stuur een email naar klantenservice@reshift.nl. We helpen je graag!

Wilt u een verhuizing of andere wijziging doorgeven?
Ga dan naar www.mijnreshift.nl om al je abonneegegevens in te zien of te wijzigen.

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ko3ntje zei:

Vragen aan Klantenservice??

hier staan niet echt dit soort problemen vermeld, maar kan je wellicht proberen?

 

Heb je vragen en/of opmerkingen over het abonnement, bezorging van het magazine, special of ander product neem dan contact op met onze klantenservice.
Bel op ma t/m do tussen 9:00 en 12:00 naar +31 (0) 23 5 36 44 01.
Of stuur een email naar klantenservice@reshift.nl. We helpen je graag!

Wilt u een verhuizing of andere wijziging doorgeven?
Ga dan naar www.mijnreshift.nl om al je abonneegegevens in te zien of te wijzigen.

Bedankt voor reactie, maar volgens mij gaat @reshift.nl over het magazine Zoom en andere uitgaven van Reshift.

Ik ga een e-mail sturen naar website@zoom.nl. 

  • Like 1

 

Kijk op zoom.nl: gietjedo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via mijn profiel op zoom zijn voorbeelden te vinden van locaties die wel en die geen zoekresultaat geven. Ik zal op een geschikter moment wat screenprints maken en toevoegen aan een volgende reactie (tenzij je eerder laat weten dat dit niet meer nodig is). 

 

Kijk op zoom.nl: gietjedo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen screenprints gemaakt, wel een aantal linkjes verzameld:

Deze foto geeft geen zoekresultaat op Vijfhuizerweg, wel op Hoofddorp, Nederland dit was een gesuggereerde locatie.
https://zoom.nl/foto/landschap/3545878/voorkeur-voor-een-kleur

Deze foto geeft geen zoekresultaat op Nabij Golfbaan The International, wel op Badhoevedorp
https://zoom.nl/foto/dieren/3541465/had-je-wat

Deze foto geeft geen zoekresultaat op Polders Osdorp, wel op Amsterdam
https://zoom.nl/foto/dieren/3541182/zijn-ze-gevlogen

Deze foto geeft geen zoekresultaat op Nabij De Raesberg, wel op Amsterdam
https://zoom.nl/foto/dieren/3534771/groen-gras-lekkerder

Afwijkend: Deze foto geeft zoekresultaat op Natuurgebied De Roerdomp Eendrachtpolder
https://zoom.nl/foto/dieren/3530371/slobeenden
... maar laat een andere foto zien (meerdere foto's met zelfde locatie aanduiding)

 

@hansklKun je wat met deze voorbeelden?

aangepast door Gietjedo
@hanskl toegevoegd

 

Kijk op zoom.nl: gietjedo

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hanskl Ik heb net ook even gekeken bij mijn eigen profiel en zie inderdaad dat de functie 'bekijk alle foto's gemaakt bij ...'  niet goed werkt, ik heb zo bij 2 foto's Dragonstraat 16 (the addams familie en Jump) ingegeven waar bij beiden geen respons komt als ik de link klik. Je zou toch verwachten dat dan in ieder geval die andere foto tevoorschijn komt. Bij een van de 2 heb ik de volledige postcode ingegeven (geen respons) bij de andere alleen Tilburg en daar reageert ie wel op (die grondeekhoorns zijn niet erg origineel zie ik ...) Als ik dan een willekeurig foto van mezelf pak en Pelt selecteer (bv korstmos of Double) dan werkt het ook dus het lijkt erop dat de link alleen werkt voor plaatsnamen (zonder postcode !)  eigenlijk zou de link juist naar het volledige adres moeten kijken en als dan alles uit die plaats/stad tevoorschijn komt is minder erg lijkt me

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...