Ga naar inhoud

Originele batterij?


Andretty

Aanbevolen berichten

yes, heb ik. 180 euro voor originele canon, 125 voor een neppert. Waarom bij een willekeurige walkman wel en bij een camera niet. Ik ben de laatste die zal roepen dat een accu maar een accu is, 

maar.. Een accu is maar een accu.  Het stikkertje op de accu is anders, maar dezelfde chinese kinderhandjes werken er aan om te te fabriceren. 

 

Vanwaar de vraag? 

aangepast door darka

Be the writer of your own story

My linktree

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stelde deze vraag omdat ik een advertentie in een fotoblad zag, twee batterijen en een oplader voor 29,95! terwijl de originele batterij voor mijn Fujifilmcamera 59 euro kost. Ik vroeg aan de fotograaf, waar ik op dat moment een workshop volgde, wat hij kiest, en wat zijn advies was, alleen maar origineel zei hij zonder aarzelen. Betrouwbaarheid en garantie speelt hier een rol. Vandaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet mijn ervaring. Ik gebruik naast de originele batterij die nu eenmaal altijd met de camera geleverd wordt altijd een vreemd-merk batterij. Ben nu met mijn derde digitale camera bezig. De eerste had ik acht jaar, de tweede negen jaar en de huidige een jaar of drie, vier, heb nog nooit tussentijds een batterij vervangen. Maar zelfs als een nepper korter meegaat... De originele Sony-batterij voor mijn huidige camera kost zes tientjes, die van het huismerk van mijn batterijenboer nog geen twee... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@darka, quote: maar.. Een accu is maar een accu. Unquote.

Dit ben ik niet met je eens.  

Mijn Canon R6 gaf, na een firmware update, de melding dat er "geen originele Batterij" geplaatst was. Zowel de Hahnel als de Julio kon ik weg doen. Een vriend heeft dit probleem, met hetzelfde type camera, ook. 

 

aangepast door Bladehans60
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, dit klinkt als de oplichting die printerfabrikanten (ja, ook Canon) toepassen om te zorgen dat je alleen maar hun peperdure inkt koopt. Voor mij een reden om Canon links te laten liggen als ik een andere camera koop.

In zijn algemeenheid is er natuurlijk een wereld van (veel belangrijkere) verschillen tussen accu's. Ik kom ook veel op een camperforum, daar voeren ze discussies van tientallen pagina's over de eigenschappen van accu's:classic_blush: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door de tijd 3 ander merk batterijen gebruikt als een soort backup en dat is altijd goed bevallen.
Ben je opvakantie dan is altijd de batterij leeg op het verkeerde moment, dan even de neppert gebruiken was altijd een optie.
Sindskort een nieuwe camera en die vooral met orginele batterij gebruikt, het voordeel als je 3 camera's hebt, er is er altijd wel 1 vol ?
Nog niet ervaren of een neppert problemen geeft in de R6, binnenkort kom ik er vanzelf achter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Bladehans60 zei:

@darka, quote: maar.. Een accu is maar een accu. Unquote.

Dit ben ik niet met je eens.  

Mijn Canon R6 gaf, na een firmware update, de melding dat er "geen originele Batterij" geplaatst was. Zowel de Hahnel als de Julio kon ik weg doen. Een vriend heeft dit probleem, met hetzelfde type camera, ook. 

 

Maar het is toch nog steeds een accu ? 

Be the writer of your own story

My linktree

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, ko3ntje zei:

Melding kreeg ik ook. 

Gevolgd door de vraag of ik wilde doorgaan. JA of NEE

geen problemen. Nog altijd niet. 

 

Ook met de R6? Dan lijkt het me verder geen probleem, doorgaan JA en het werkt weer. Ik snap best dat merken je liefst hun merk laten gebruiken, dus dat ze het je niet te makkelijk maken vind ik prima, maar als ze het helemaal dicht gaan timmeren dan zou ik overwegen om van canon af te stappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, ko3ntje zei:

Helaas geen R6. 

Wel de melding ?☺️

@Bladehans60 Kreeg jij geen vraag waarmee je de accu toch kon gebruiken? Zo niet dan staat de R6 alvast op mijn zwarte lijst! Nu kan ik nog even vooruit met wat ik heb maar als dan ...

 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de R6 en heb naast de meegeleverde accu, alleen maar nepperds. Nog nooit een melding gekregen, nog nooit problemen gehad. Ik gebruik ze door elkaar heen (ook gezamenlijk in mijn batterygrip) en heb echt nog nooit iets geks meegemaakt. 

:Edit: je kunt je accu niet opladen in je camera als het gaat om een accu van een ander merk. Dat is het enige wat ik heb gemerkt, maar de meegeleverde lader doet het goed

aangepast door vBartheld
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een R6 en gebruik verschillende accu's, originele Canon, Chili-Power en Baxxtar, de laatste is zelfs meer mAh dan de originele Canon. Ze gaan ook prima lang mee, opladen doe ik nooit via de camera, maar altijd met losse opladers. Ik heb nog nooit een melding gekregen dat er "vreemde" batterijen in de camera zitten. Het scheelt echt enorm in de kosten, ik koop er 2 voor de prijs van 1 originele.

Oh ja, ik gebruik firmware v1.8.0

aangepast door renekuipers
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...