Ga naar inhoud

Welke Zoomlens en macrolens voor Canon 90d


DoekeVanDijk

Aanbevolen berichten

Welke 600mm zoomlens kan ik het beste aanschaffen. Heb nu een canon EF 70-300mm 4-5.6 IS USM. 

Tweedehands is geen probleem. 

Budget rond de 1000euro.

en wat is het verschil tussen een converter of extender. Heb nu vaak dat mijn onderwerp te ver weg is. 

En wat is de beste macrolens 105mm of 150mm rond de 400 euro. 

Tweedehands is geen probleem. 

Ik hoor graag jullie ideeën. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 150-600 van Tamron is ook een goeie, de macrolenzen van Tamron of sigma heb ik geen ervaring mee maar Sigma is over het algemeen helemaal prima of de 100mm 2.8 van canon 2e hands aanschaffen. Ik lees een beetje tussen de regels door dat je ook neigt naar een teleconverter (oftewel extender), houd wel rekening met lichtverlies bij gebruik hiervan en de combinatie met veel lenzen betekend ook dat de autofocus niet meer werkt. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Bladehans60 zei:

De 150-600 van Sigma wordt veel aangeprezen. SIGMA 150-600mm F5-6.3 DG OS HSM | Contemporary | SIGMA Benelux

 Deze link geeft je wat info over de Macro.  Sigma 105mm F/2.8 EX DG Macro OS HSM Canon EF - Kamera Express (kamera-express.nl)

 

@Bladehans60 Ga ik daar eens goed naar kijken.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Stefanie71 zei:

De 150-600 van Tamron is ook een goeie, de macrolenzen van Tamron of sigma heb ik geen ervaring mee maar Sigma is over het algemeen helemaal prima of de 100mm 2.8 van canon 2e hands aanschaffen. Ik lees een beetje tussen de regels door dat je ook neigt naar een teleconverter (oftewel extender), houd wel rekening met lichtverlies bij gebruik hiervan en de combinatie met veel lenzen betekend ook dat de autofocus niet meer werkt. 

@Stefanie71 Dat met het lichtverlies wist ik niet weer wat geleerd. Ga ik eens kijken wat het verschil is met de Sigma en Tamron voor de 600mm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Geplaatst: (aangepast)
Op 12-3-2024 om 14:23, straatfotograaf zei:

Heb je met de Sigma macro al foto's gemaakt? Hoe bevalt de Sigma?

@straatfotograaf Als je mijn foto op zoom.nl kijkt. 

Link staat hieronder. 

Heb een foto van een Crysant gemaakt met mijn macrolens. Ben er zeer tevreden over. 

Ben nog een beginner in de fotografie 😂

aangepast door DoekeVanDijk
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...