Ga naar inhoud

Camera-instellingen vastleggen onder C1, C2 of C3


Gietjedo

Camera-instellingen vastleggen onder C1, C2 of C3  

16 leden hebben gestemd

  1. 1. Wie legt camera-instellingen vast onder C1, C2 of C3?

    • Ja, wel eens gedaan
      7
    • Ja, kan niet zonder
      1
    • Nee, ooit geprobeerd maar niet enthousiast
      4
    • Nee, nooit geprobeerd
      4


Aanbevolen berichten

Zelf heb ik nog geen ervaring met het vastleggen van camera-instellingen. Ik ben benieuwd wie dat wel heeft en voor welke vorm van fotografie dit dan gebruikt wordt. Tips zijn ook welkom. Wel geprobeerd, maar niet enthousiast? Waarom niet?

aangepast door Gietjedo
Aanvulling
  • Like 1

 

Kijk op zoom.nl: gietjedo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik het heel soms. Dan voornamelijk als ik met mijn kinderen op pad ben. Wanneer ik door het bos wandel en foto's van het bos wil maken, leg ik de nadruk op het diafragma, en heb ik verschillende instellingen zo ingesteld dat daar goede foto's uit komen. Wanneer er dan een kind iets doet waar een foto van gemaakt moet worden, gaat hij in een van de andere c-standen, waar ik de prioriteit heb gegeven aan de sluitertijd en daar mijn instelling op heb ingericht. 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

één keer gebruikt om te testen, dat ging mij om tussen binnen en buiten snel te kunnen switchen omdat ik een huwelijk ging fotograferen, ik kwam er achter dat zelf instellen en de limits van de camera bewust op te zoeken voor mij beter werkte en volledig manueel te werken. Daarbij heb ik destijds ook getest bij hoe hoge iso ik nog acceptabele beelden kon creëren door ze af te laten drukken op iets grotere formaten. Ik heb liever iets meer ruis en de foto als te laag in de iso en alles bewogen hebben.

  • Thanks 1

Meer van mijn beelden zien? Zie sharpfocus.nl | Fotograaf in Enkhuizen Noord Holland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ook ooit geprobeerd met instellingen voor druppelfotografie, maar ik merkte al snel dat ik toch weer instellingen ging veranderen dus dan heeft het niet veel nut. Ik gebruik de standaard voorgeprogrammeerde instellingen van mijn camera ook eigenlijk niet, hooguit om bij sport/beweging eens te spieken wat de camera ingesteld zou hebben ...

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reacties. Stemmen mag nog steeds ? 

Wat ik mij ervan voorstel is dat je een favoriete camera instelling vastlegt omdat je snel naar die instelling wil kunnen switchen. Ik ben vaak in de natuur en dan kan het gebeuren dat een vogel of groep vogels in vlucht voorbij komt terwijl ik mijn aandacht op iets heel anders had gericht en daar net foto's van had gemaakt. Die vogels zijn zo voorbij, de vastgelegde camera instelling is dan een goed uitgangspunt waar ik eerder geslaagde foto's mee heb gemaakt. 

 

 

Kijk op zoom.nl: gietjedo

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu je er over begint, ga ik me er wat in verdiepen. ik wissel nog wel van model/wildlife/concert, wat verschillende instellingen vraagt. wellicht handig om dit als beginsel te nemen. ik duik er es in. 

Heb het ooit wel eens geprobeerd, maar nooit echt aan vast gehouden. 

  • Like 2

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...