Ga naar inhoud

Korting op Topaz Photo AI


MacWindow

Aanbevolen berichten

Recent heb ik Topaz Photo AI gekocht en ik ben er erg blij mee. En nu is er een kortingsactie tot 21 april. Zie de site van Topaz. 

Topaz Photo AI heeft alle drie de bewerkingen: verscherpen, noisereductie en toevoegen van pixels na croppen. Het programma analyseert je foto en doet dan een voorstel. Dus geen gepuzzel met noisereductie ten koste van scherpte of andersom. Je kan het programma gratis proberen. En als je je foto op wilt slaan moet je eerst betalen. Mijn ervaring is dat als je hebt gezien wat het programma kan, je het ook graag wilt hebben. Voor een niet gecropte foto op een lage ISO-waarde voegt het niets toe. Vanaf ISO-800 en zeker bij croppen is het resultaat erg goed. Het kost wel wat: 190 US-dollar ( - 20%). Doe er je voordeel mee. Vr gr Jan Eigenraam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ken ik Topaz nog niet genoeg. Ik gebruik Topaz Denoise en Topaz Sharpen. Die werken redelijk goed (blijf altijd kritisch op mogelijke artefacten, maar je kunt kiezen tussen verschillende uitwerkingen). Photo AI is in mijn beleving een combinatie van beiden, zonder de correctiemogelijkheden. Als i/k het mis heb, hoor ik het graag

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, PeterKosterHT zei:

Die pixelaanvulling ken ik uit Topaz giga. Giga, Denoise en Sharpen gebruik ik als plugins in photoshop. Veronderstel dat AI dan een overkoepelend dingetje is om ze standalone te gebruiken? 

Of als plug-in in Lightroom of Photoshop.

Overeigens kreeg ik PhotoAi er gratis bij omdat ik Giga, Denoise en Sharpen al had.

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, PeterKosterHT zei:

Die pixelaanvulling ken ik uit Topaz giga. Giga, Denoise en Sharpen gebruik ik als plugins in photoshop. Veronderstel dat AI dan een overkoepelend dingetje is om ze standalone te gebruiken? 

Klopt. En ik vind het wel makkelijk dat alles nu in 1 applicatie zit. Als standalone en als plugin te gebruiken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat veel gebruikers van deze software veel te zware instellingen gebruiken. Ook ervaren mensen. Veel foto's zijn net schilderijen. Gebruik het met mate zou ik zeggen. Gebruik het zelf ook altijd overigens. En wat @PeterKosterHT zegt, opletten met artefacten ook inderdaad. Dan ziet het er helemaal niet uit. Soms zie je ijsvogels met paarse veren.

www.frozenmemory.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...