Ga naar inhoud

Fotocamera advies


Aanbevolen berichten

Hey hallo,

 

Ik wil heel graag aan de slag met portret fotografie. Toen ik iemand vroeg wat voor camera hij had, bleek het een camera van een paar duizend euro te zijn. Mijn budget is niet zo gek breed (leven is duur), maar ik zou wel erg graag een camera willen. Heeft iemand tips waar ik op kan letten of tips welke camera ik het beste kan halen? Ik heb wel wel al wat ervaring, maar nog niet onwijs veel. Mijn budget is is bij voorkeur maximaal 1000,- 

 

Ik hoop dat iemand tips heeft! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Houd even in gedachten dat de camera maar een klein onderdeel is van het maken van een foto, een hele dure camera heeft misschien meer snufjes en handigheidjes, maar dat betekend niet automatisch dat die ook mooiere fotos maakt ... Dat gezegd hebbende zou ik bij een budget van 1000,- gaan voor een eenvoudige spiegelreflex camera met een basisobjectief van zeg 18-135 (of iets in die range), voor portretten gebruik ik vaak de 24-70 en de 100mm prime lens  maar deze liggen in prijs een stuk hoger. Je zou ook kunnen kijken voor een 2e hands camera body en dan wat extra uitgeven aan het glas. Ik zou sowieso wel voor losse body en lens gaan want dan kun je altijd uitbreiden met objectieven (die je bij een upgrade ook vaak weer kunt gebruiken), je kunt tussenringen en converters gebruiken (mocht je toch voor wild of macro willen gaan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit me grotendeels aan bij Stefanie, maar aangezien je zelf al aangeeft dat je niet heel veel ervaring hebt vraag ik me wel af hoe zeker je weet dat portretfotografie jouw ding is ( al is het omdat de fotografie meer mooie richtingen kent en je wellicht meer gaat willen, zeker als je al het moois op Zoom ziet:classic_biggrin:). Wellicht is een bridgecamera met een vaste superzoomlens dan een betere optie (kun je ook een keer een leuk wild dier kieken, of bij straatfotografie wat afstand houden), al is het nadeel daarvan wel dat die bij minder licht minder presteert dan een spiegelreflex of een systeemcamera. Maar bij portretfotografie, waar je vaak toch zelf je licht regelt, hoeft dat geen probleem te zijn.

BTW: over licht bij portretfotografie gesproken: houd in je budget rekening met één of twee flitsers en een trigger zodat je ze niet op je camera hoeft te zetten. Hoeft je de kop niet te kosten, maar het komt er wel bij op.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

-Als je niet veel geld wil uitgeven aan een tweedehandstoestel.

-Als 12 miljoen pix voldoende is.

-Als huidtinten belangrijk zijn.

Dan zou ik zeker eens kijken naar een fuji s5 pro. Die kan je nu vinden voor 200€. Toestel werkt met nikon F lenzen.

Dit toestel was in 2007 het portret toestel.

Mijn portfolio kan je vinden op www.lievenlens.be

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...