Ga naar inhoud

foto's delen op platform/media


A.Knol

Aanbevolen berichten

het enige platform waar ik al lang tevreden over ben is flickr.com Het is geen social media, maar je vind er wel mensen/fotografen die naar kwaliteit kijken en niet volgens een logaritmisch computerprogrammatje, zoals bij facebook of instagram. 

Het gaat allemaal om vriendjes paaien. 

  • Like 1

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Beetje late reactie, maar je zou eens moeten kijken op 100asa.com Een leerzame website, omdat je ook foto's moet beoordelen om credits te verdienen om zelf te kunnen posten. Er staan erg fraaie beelden op de website en ook vaak met constructief commentaar van anderen.

aangepast door renekuipers
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-7-2023 om 01:20, renekuipers zei:

Beetje late reactie, maar je zou eens moeten kijken op 100asa.com Een leerzame website, omdat je ook foto's moet beoordelen om credits te verdienen om zelf te kunnen posten. Er staan erg fraaie beelden op de website en ook vaak met constructief commentaar van anderen.

Dat ziet er interessant uit, opzet een beetje als bij 500px maar door het credit systeem nagenoeg geen spam wat bij 500px af en toe heel erg storend is in de fresh gallery, ik ga dit zeker eens verder onderzoeken, thankx voor de tip!

Net even gekeken, free membership dus account aangemaakt, wat credits verzameld om er dan achter te komen dat je om foto's te kunnen uploaden toch een betaalde formule moet selecteren, nu is de basic formule niet duur, maar dit is niet wat ik versta onder een free membership dus ik kap hem weer af en scroll wel door bij de spam op 500px of brows lekker op zoom

aangepast door Stefanie71
  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou me willen aansluiten bij wat ik eerder las in een artikel in een fotomagazine (Natuurfotografie) :

quote :

"Uit zelfbescherming ben ik niet actief op Instagram, Facebook of 500px. Voor mij zijn er belangrijker dingen dan je te vergapen aan het aantal stemmen op één of ander dopamineverhogend platform. Ik vind de zichtbaarheid en optimalisatie van mijn website véél belangrijker dan het voeden van een steenrijke multinational met gratis content. Mijn website is mijn digitale fotogalerie. Ik kan er lekker doen waar ik zin in heb en er tonen wat ikzelf mooi vind. Misschien ben ik introvert of ouderwets, maar dat zorgt ervoor dat ik fotografisch kan doen en laten waar ik zin in heb. Fotografie is voor mij vooral ook een reis naar zelfontdekking."  

unquote.

Herwig Vercauteren

https://fotoherwig.wixsite.com/fotoherwig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een mooie gedachte, maar de werkelijkheid is een beetje ingewikkelder. Als jij een beetje bezoek naar je website wil trekken, ontkom je er niet aan ook actief te worden op social media. Ja, dat zijn content-uitvreters, die parasiteren op jouw gratis inbreng. Maar Facebook is als verwijzer naar je website stukken belangrijker dan een hoge ranking op Google...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, PeterKosterHT zei:

Dat is een mooie gedachte, maar de werkelijkheid is een beetje ingewikkelder. Als jij een beetje bezoek naar je website wil trekken, ontkom je er niet aan ook actief te worden op social media. Ja, dat zijn content-uitvreters, die parasiteren op jouw gratis inbreng. Maar Facebook is als verwijzer naar je website stukken belangrijker dan een hoge ranking op Google...

Ik ben lid van 2 fotoclubs. Daar delen we links naar onze respectievelijke websites (de club en de leden die er één hebben). Ook vrienden en andere fotografen in mijn kennissenkring kennen natuurlijk mijn website. Bij nieuwe contacten deel ik ook de link naar mijn website met diegenen die (echt) geïnteresseerd zijn. Ook mensen waar ik mijn werk mee deel (bv. sportfoto's gedeeld met de organisatie) vermelden eventueel een link naar mijn site. Ik heb geen Facebook en vind het ook niet nodig als ik zie welke rommel onderling daar allemaal wordt gedeeld (ik hoef niet te weten wat je gisteravond hebt gegeten of gedronken). Om nog niet te spreken over de bemoeienissen van Facebook in je dagelijks leven (met of zonder je medeweten). Het aantal "hits" op mijn website (> 1.000 / jaar) geeft me voldoening, ook omdat ik weet dat het hier gaat om mensen die echt geïnteresseerd zijn in mijn werk. Geen toevallige passanten.   Maar iedereen is vrij om dat voor zichzelf te beslissen natuurlijk (gelukkig dat we die keuze nog hebben).  ?

Herwig Vercauteren

https://fotoherwig.wixsite.com/fotoherwig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-7-2023 om 07:44, Stefanie71 zei:

Dat ziet er interessant uit, opzet een beetje als bij 500px maar door het credit systeem nagenoeg geen spam wat bij 500px af en toe heel erg storend is in de fresh gallery, ik ga dit zeker eens verder onderzoeken, thankx voor de tip!

Net even gekeken, free membership dus account aangemaakt, wat credits verzameld om er dan achter te komen dat je om foto's te kunnen uploaden toch een betaalde formule moet selecteren, nu is de basic formule niet duur, maar dit is niet wat ik versta onder een free membership dus ik kap hem weer af en scroll wel door bij de spam op 500px of brows lekker op zoom

Ja, dit is inderdaad sinds kort wel een betaalde site geworden als jezelf wilt foto's wilt uploaden! Maar ik vind het betaalbaar en 100x beter dan 500px, want daar verdwijnt je foto binnen de kortste keren in de massa en alleen degene met een hoop vriendjes scoren heel hoog. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zat ook op 100ASA. Een volger op 500px vroeg mij om op 100ASA te plaatsen (was een van die redactie), een zieltjeswinner zeg maar. En nu betalen, nee dus. Wat vriendjes betreft kun je 500px trouwens vergelijken met Zoom. Plaats nu alleen op Zoom en 500px, niveau op 500px is hoog.

aangepast door corvee1r
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...