Ga naar inhoud

Godox V1s niet compatibel met Sony A7RV?


everwimp

Aanbevolen berichten

Dag allemaal!
Ik kreeg een reportageflitser Godox V1s cadeau van mijn vriend, maar, deze lijkt niet goed te werken met mijn Sony A7RV camera.
De flitser zelf gaat meer niet dan wel af, maar ik kan er geen systeem in vinden wanneer wel en wanneer niet. ook krijg ik nu en dan een foutmelding, maar ook niet altijd.
Zijn er nog mensen met dit probleem of mensen die dit probleem hadden, maar het opgelost kregen (fingers crossed).

Ik voerde vanmorgen een software-update uit van mn camera, maar probeerde sindsdien niet meer. Geen idee dus of dat enige impact had.

352871202_1675249789555444_499188279968591727_n.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij reportageflitsers is het altijd zo dat je moet kijken of deze geschikt is voor je camera, je kunt er niet klakkeloos van uit gaan dat het wel werkt omdat het Godox (of Yongnuo of Metz of ...) is. Als de flitser niet geschikt is voor je camera dan helpen software updates ook niet, meestal is de fysieke bouw van de flitsschoen die niet past, connector te veel of juist te weinig maar ook de elektronica in de flitser kan niet compatible zijn. Zoek even in de gegevens van de flitser of jou type camera in de lijst staan , zo ja dan is ie stuk, zo nee dan heb je er ook niks aan. Ik kan het niet mooier voor je maken, sorry

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, everwimp zei:

ik kocht specifiek de sony-kit, dus hoopte wel dat die compatibel zou zijn ? 

 

image.png

Ook voor het juiste type sony? Dat kan ook nog verschillen namelijk

Als hij compatibel zou moeten zijn dan moet je ermee terug naar de winkel want dan is er iets kapot aan, beter niet eerst zelf aan rommelen want dan verspeel je je garantie

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Stefanie71 zei:

Ook voor het juiste type sony? Dat kan ook nog verschillen namelijk

Als hij compatibel zou moeten zijn dan moet je ermee terug naar de winkel want dan is er iets kapot aan, beter niet eerst zelf aan rommelen want dan verspeel je je garantie

Dankjewel,
dat type staat er inderdaad niet bij.
Intussen een beetje verder gezocht en de laatste firmware die op de flitser geinstalleerd werd (en ook de laatste versie die voorhanden is) dateert van van oktober vorig jaar en toen was mijn model van camera nog niet uit. Kan dus niet compatibel zijn ?
De winkel waar ik de flitser kocht en die me adviseerde bij de aankoop van deze flitser contacteerde de verdeler met de vraag of er wat aan gedaan kan worden.
De enige ander flitsers die ik vind die wel compatibel zijn, zijn van Sony zelf en die kosten ene heel stuk meer. Maar als dat de enige oplossing is, zal er niets anders opzitten vrees ik.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je krijgt die melding op onvoorspelbare momenten?  Kijk dan eens of je flitser goed vast zit op je camera (ring aamngedraaid?), want als die niet goed contact maakt kun je deze melding ook krijgen.
Anyway, volgens mij heeft deze nieuwe Sony dezelfde hot-shoe als zijn voorgangers. Dan zou het logisch zijn dat die flitser in ieder geval de basisfuncties wel uitvoert, hooguit enkele nieuwe functies niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Kijk eens op de flits zelf of naast het model er een S staat. Op de godox flitsers/triggers staat er altijd een letter die staat voor het merk van het fototoestel. Zo heb ik dezelfde godox flitsers voor nikon en fuji en daar staat naast het model N van nikon of F van fuji. Misschien zat uw flits in een verkeerde doos of heeft de verkoper de verkeerde doos gegeven.

 

Mijn portfolio kan je vinden op www.lievenlens.be

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...