Ga naar inhoud

VR functie op Nikkor 24-120 mm 1:3.5-5.6 G ED


pelmich

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb onlangs bovengenoemd objectief tweedehands aangeschaft. Op het objectief zit ook de VR instelling ter reductie van bewegingsonscherpte. Echter merk ik eigenlijk bijna geen verschil wanneer deze in- of uitgeschakeld is. In beide gevallen treed er snel bewegingsonscherpte op (a.g.v. het gewicht van de camera + objectief). Mijn vraag: kan een VR-functie op een objectief uitvallen? En zo ja: kan dat gerepareerd worden? Bij het uittesten van het objectief is het mij niet opgevallen maar ik bemerk het steeds vaker. Op statief is er natuurlijk geen sprake van dit gegeven. Ik heb het over fotograferen uit de hand. Mijn camera is een Nikon D750.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel. 

Ik wist niet dat er in een objectief een kabeltje zit die de VR laat functioneren. Zo leer ik weer wat. 

Ik begrijp dat een eventuele reparatie nogal prijzig is. 

Ik had even moeten melden dat dit een Marktplaats aankoop is... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist niet dat er in een objectief een kabeltje zit die de VR laat functioneren. Zo leer ik weer wat. 
Je kan kijken wat er gebeurt als je de VR stand een paar keer heen en weer zet en goed terug positioneert. Kan zijn dat dat schuifje niet deugt en dat het kabeltje niet los zit.

Ik begrijp dat een eventuele reparatie nogal prijzig is. 
wel, kan zijn is beter uitgedrukt. (ik weet niet wat je betaald hebt en zal zo 1,2,3 ook niet exact weten wat z'n reparatie gaat kosten)

Ik had even moeten melden dat dit een Marktplaats aankoop is... 
Dat maakt niet veel uit, je bent binnen de grenzen van wet en regelgeving beschermt. of dat voor jouw aankoop nog geldig is dat is dan de vraag.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kans dat een kabeltje kapot is is klein maar niet uit te sluiten, ik hoor wel vaker dat de VR zelf kapot is en dat is een prijzig iets. Je kan beter naar Nikon service point(Nikon Service Point Nederland) in Beverwijk gaan, ze kunnen beter bekijken wat er kapot is en of het te repareren is. Als je het zelf brengt weet je vaak binnen een uur het antwoord met de de kosten.

aangepast door gerard-20
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou ook eens bij ROFA repair kunnen informeren, ik heb daar een tijdje terug de diafragmasturing van een van mijn objectieven laten repareren. Als je er de onderzoekskosten voor over hebt kunnen ze je precies vertellen wat er scheelt en wat reparatie kost, dan pas kun je oordelen of reparatie wel/niet de moeite is

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...