Ga naar inhoud

Fotograferen tijdens operatie


Ytsje_

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

 

Ik mag in september een keizersnede vastleggen. Om me voor te bereiden heb ik de dierenartsenpraktijk in de buurt gevraagd of ik daar een operatie mag fotograferen om te oefenen. Hebben jullie tips voor mij wat betreft instellingen? Ik wil geen flitser gebruiken omdat dit als storend kan worden ervaren. 

Ik hoor graag van jullie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijzonder moment. 

Ik ben onlangs op een instagramaccount van jenna van loon gestuit. Ze doet geboortefotografie, van de weeen tot en met de 1e aanlegging en alles, maar ook alles er tussen in. Mooi account en bijzondere foto's/

check insta jennavanloon.doulatog of kijk op jennavanloon.com

wellicht kun je daar inspiratie vandaan halen.  (bekijk ook haar prijzen!) 

geen flitser lijkt me geen probleem, ik stel me voor dat je met een operatie genoeg licht zult hebben. Ik zou de actie vast gelegd willen hebben, over de schouder van een arts op het gereedschap. Een foto van afstand van de hele ruimte, wellicht is er een team aan het werk die je wilt laten zien met je onderwerp in het midden. 

Emoties op het hoofd wanneer er gesneden wordt.  En laat het een vrouwelijke foto zijn. Een incisie in een vrouw is toch anders dan een blindedarm snee bij een man . 

 

Ben oprecht benieuwd naar de foto's

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik een operatiezaal is normaal gezien voldoende licht om niet te hoog in iso te hoeven gaan en met de andere instellingen kun je wat spelen, wat meer of juist wat minder scherptediepte naar gelang de situatie. Flits zou ik bij zo iets sowieso niet doen. Voor de snede gemaakt wordt zou je de volledige crew er kunnen proberen op te krijgen en als de baby uitgehaald wordt is dat natuurlijk het belangrijkste onderwerp. Ik weet niet in hoe verre je vrij kunt bewegen in de ruimte, ligt aan de ruimte het team de toekomstige ouders, maar probeer een standpunt te krijgen waarbij je baby en moeder in beeld hebt, liefst de papa ook erbij als dat lukt. 

Leuk dat je bij de dierenarts mag oefenen, dan heb je alvast een idee van licht in zo'n ruimte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijzondere opdracht inderdaad! Ook geen ervaring mee. Ik zou zelf vooraf graag met een verpleegkundige van die afdeling bespreken wat ik mag verwachten, waar ik rekening mee moet houden. Hoe kan ik mijn foto's maken zonder hen in de weg te lopen?  Wellicht vooraf al vast een kijkje nemen in de OK? En wellicht kunnen ze dan ok al vast laten zien met welk licht zij werken?
Hoeveelheid licht lijkt mij inderdaad geen probleem, de temperatuur wel. In mijn clichébeeld hebben operatiekamers allemaal heel kil licht, terwijl ik bij zo'n gebeurtenis toch graag wat warmte zou willen hebben. Hoe los je dat op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend, succes!

Fotografeer in RAW (grootste formaat) dan heb je in de nabewerking meer speelruimte qua witbalans. Dat kille licht kun je dan naar wens eenvoudiger 'warmer' maken, in RAW kun je alle kanten op.

 

 

aangepast door corvee1r
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...