Ga naar inhoud

Kalibreren mac computer


twilight

Aanbevolen berichten

Ik heb zelf ook een Mac, en gebruik een Spyder X Pro van Datacolor om het scherm te kalibreren eens per 3 maanden ongeveer. Ik kan je uit ervaring vertellen dat het zeker een heel stuk kan schelen hoe je foto met -en zonder kalibratie uit je printer komt rollen! Vaak is het grootste probleem ook de veel te hoge helderheid die ingesteld staat op het scherm, daardoor komen je foto's zonder kalibratie dus weer te donker uit de printer. Je gaat zeker geen spijt krijgen als je gaat kalibreren.

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, renekuipers zei:

Ik heb zelf ook een Mac, en gebruik een Spyder X Pro van Datacolor om het scherm te kalibreren eens per 3 maanden ongeveer. Ik kan je uit ervaring vertellen dat het zeker een heel stuk kan schelen hoe je foto met -en zonder kalibratie uit je printer komt rollen! Vaak is het grootste probleem ook de veel te hoge helderheid die ingesteld staat op het scherm, daardoor komen je foto's zonder kalibratie dus weer te donker uit de printer. Je gaat zeker geen spijt krijgen als je gaat kalibreren.

Wordt tijd dat ik het ook weer eens ga doen. Maar mijn Spider 4 werkt helaas niet meer sinds Mac Big Sure.  Wordt tijd voor een nieuwe.

  • Like 1

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik ook de "Datacolor Spyder 4" om mijn schermen te kalibreren. Doe dit maandelijks (als ik 't niet vergeet - je krijgt wel telkens een herinnering als de periode verloopt die je hebt ingesteld).

Maakt inderdaad een wezenlijk verschil, vind ikzelf.

Als je je foto's ergens bij een centrale laat afdrukken en het resultaat is niet goed, dan heb je ten minste 1 sterk argument om een klacht in te dienen.

  • Like 3

Herwig Vercauteren

https://fotoherwig.wixsite.com/fotoherwig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...