Ga naar inhoud

Accu opladen met powerbank?


mai_maikel

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Binnenkort staat er een vakantie naar Zweden voor mij op de planning. Ook met enkele dag wildkamperen. Ik wil graag mijn Panasonic lumix G80 meenemen. Er is dan uiteraard geen stroom, ik heb daarom en een extra accu gekocht. Ook heb ik een (goede) powerbank waar een laptop mee opgeladen zou kunnen worden.

De oplader die ik heb voor de accu's kan in het stopcontact. Het gaat dus niet lukken om deze in een powerbank te doen. Ik heb wel een kabel om mijn foto's over te zetten op de computer. Dit is een kabel van micro USB naar USB. 

Is het mogelijk om de accu in de foto camera te doen, de micro usb aansluiten op de camera en de andere kant van de kabel in een powerbank te doen. En dat op deze manier de accu oplaadt? 

Of is er een andere optie denkbaar?

 

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe wil je natuurlijk de meest directe oplossing. Elke tussenstap betekent in ieder geval in theorie verlies, maar in de praktijk kun je prima opladen met een powerbank. Enige voorwaarde: je camera moet dat wel ondersteunen. Het zou kunnen zijn dat je camera de usb-aansluiting alleen gebruikt voor data-overdracht, dan heb je pech. Maar dat kun je opzoeken in de handleiding.  

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb een Lumix DC-FZ82 en deze laadt wel via usb, heb er zelfs een los laadapparaat voor gekocht om niet in camera te hoeven opladen, of een powerbank genoeg levert om de accu ook effectief op te laden heb ik nog niet geprobeerd. Maar extra accu's zijn sowieso altijd wel een goed idee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...