Ga naar inhoud

Flitser bij macrofotografie


PetraD1966

Aanbevolen berichten

Meest voor de hand liggende is natuurlijk dat je lichtval zelf in de hand hebt. 

Ringflits is altijd van voren... met twinlight kan je nog wat manipuleren. Het gebruik is naar gelang wat je wilt bereiken.

Je kan ook zoeken op: creatief met flitsen, flitsen bij macrofotografie

aangepast door in2lapland
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, ko3ntje zei:

@PetraD1966oooow je bedoelde twin Light? 

Vroeg me al af wat je met twintig flitsers wilde. ??

 

Het “bevriezen” van insecten. Tenminste dat lees je hier altijd over. Nu doe ik dat gewoon met de instellingen, maar ben benieuwd of er nog een meerwaarde door de flitsers te behalen is?.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, in2lapland zei:

Meest voor de hand liggende is natuurlijk dat je lichtval zelf in de hand hebt. 

Ringflits is altijd van voren... met twinlight kan je nog wat manipuleren. Het gebruik is naar gelang wat je wilt bereiken.

Je kan ook zoeken op: creatief met flitsen, flitsen bij macrofotografie

Dank u, ga nog eens op Google kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Stefanie71 zei:

Ik heb een ringflitser maar gebruik hem eigenlijk nooit, 'in het veld' ga ik liever voor langere sluitertijd en evt wat bijlichten met een lampje of een reflecterend velletje, voor binnenshuis gebruik ik liever ledlampjes en/of de reportageflitser off-camera

Dank, ik weet ook niet of ik eraan moet beginnen. Vandaar ook mijn vraag. Binnenshuis gebruik is sowieso losse lampjes. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-4-2022 om 00:16, PeterKosterHT zei:

Ben niet zo heel erg van macro. Had bij mijn vorige camera wel een ringflitser, gebruikte ik in de praktijk eigenlijk nooit, alleen al om het gedoe. Tegenwoordig zorg ik dat ik altijd een zaklampje bij me heb, ben je veel flexibeler mee.

Dank u voor de reactie.

Dus het voegt waarschijnlijk niet zoveel toe als ik u begrijp. Losse lampjes gebruik ik nu idd ook vaak.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, PetraD1966 zei:

Dank u voor de reactie.

Dus het voegt waarschijnlijk niet zoveel toe als ik u begrijp. Losse lampjes gebruik ik nu idd ook vaak.

 

Nu ja, het enige voordeel van een ringflitser is dat je een klein object eigenlijk vanuit alle hoeken belicht. Dat kan een voordeel zijn, maar lijkt me dat je een onderwerp er ook mee dood kunt slaan.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mijn voorkeur bij macrofotografie is ook een losse flitser zoals eerder aangegeven. Je bent flexibeler met licht. Ik heb zelf 2 reportageflitser, afhankelijk van de situatie gebruik ik 1 of beide flitsers. Als je alles goed opstelt en instelt komt je onderwerp los van je achtergrond en heb  je mooie schaduwen ook al is het wat meer werk.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-4-2022 om 13:54, gerard-20 zei:

Mijn voorkeur bij macrofotografie is ook een losse flitser zoals eerder aangegeven. Je bent flexibeler met licht. Ik heb zelf 2 reportageflitser, afhankelijk van de situatie gebruik ik 1 of beide flitsers. Als je alles goed opstelt en instelt komt je onderwerp los van je achtergrond en heb  je mooie schaduwen ook al is het wat meer werk.

 

Op 21-4-2022 om 13:54, gerard-20 zei:

Mijn voorkeur bij macrofotografie is ook een losse flitser zoals eerder aangegeven. Je bent flexibeler met licht. Ik heb zelf 2 reportageflitser, afhankelijk van de situatie gebruik ik 1 of beide flitsers. Als je alles goed opstelt en instelt komt je onderwerp los van je achtergrond en heb  je mooie schaduwen ook al is het wat meer werk.

Dank voor de reactie.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 2 weken later...
Op 24-7-2022 om 12:21, PetraD1966 zei:

Zal me er toch eens in gaan verdiepen, ik zie mooie resultaten, groeten Petra.

Als je met off camera gaat flitsen begin met 1 losse flitser, eventueel met een kleine reflectiescherm. Als je eenmaal onder de knie hebt kun je een tweede flitser gebruiken.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 3 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...