PetraD1966 Geplaatst: 3 april 2022 Delen Geplaatst: 3 april 2022 Heeft er iemand ervaring met flitsers bij macrofotografie? Werkt een ringflitser of twintig flexibele flitser beter? Overweeg er 1 aan te schaffen. Ik gebruik een Sony A 77 Mark II vocamera, mogelijk maakt het qua merk ook nog uit? Groet, Petra. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
in2lapland Geplaatst: 3 april 2022 Delen Geplaatst: 3 april 2022 Ik geef de voorkeur aan losse flitsers. In mijn ogen geeft dat meer mogelijkheden om creatief bezig te zijn. 3 Quote in2lapland Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PetraD1966 Geplaatst: 3 april 2022 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2022 1 uur terug, in2lapland zei: Ik geef de voorkeur aan losse flitsers. In mijn ogen geeft dat meer mogelijkheden om creatief bezig te zijn. Dank voor uw reactie. Ik gebruik wel kleine losse lampjes, maar ben idd benieuwd wat flitsers nog kunnen toevoegen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
in2lapland Geplaatst: 3 april 2022 Delen Geplaatst: 3 april 2022 (aangepast) Meest voor de hand liggende is natuurlijk dat je lichtval zelf in de hand hebt. Ringflits is altijd van voren... met twinlight kan je nog wat manipuleren. Het gebruik is naar gelang wat je wilt bereiken. Je kan ook zoeken op: creatief met flitsen, flitsen bij macrofotografie 3 april 2022 aangepast door in2lapland Quote in2lapland Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ko3ntje Geplaatst: 3 april 2022 Delen Geplaatst: 3 april 2022 @PetraD1966oooow je bedoelde twin Light? Vroeg me al af wat je met twintig flitsers wilde. 😉🤔 1 2 Quote ----------------------------------------------------- "A camera is a save button for the mind's eye" Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PetraD1966 Geplaatst: 4 april 2022 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2022 15 uren geleden, ko3ntje zei: @PetraD1966oooow je bedoelde twin Light? Vroeg me al af wat je met twintig flitsers wilde. 😉🤔 Het “bevriezen” van insecten. Tenminste dat lees je hier altijd over. Nu doe ik dat gewoon met de instellingen, maar ben benieuwd of er nog een meerwaarde door de flitsers te behalen is😏. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ko3ntje Geplaatst: 4 april 2022 Delen Geplaatst: 4 april 2022 Ja ik snap hem nu. Haha. Maar dan geen 20 dus 😉 Quote ----------------------------------------------------- "A camera is a save button for the mind's eye" Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stefanie71 Geplaatst: 4 april 2022 Delen Geplaatst: 4 april 2022 Ik heb een ringflitser maar gebruik hem eigenlijk nooit, 'in het veld' ga ik liever voor langere sluitertijd en evt wat bijlichten met een lampje of een reflecterend velletje, voor binnenshuis gebruik ik liever ledlampjes en/of de reportageflitser off-camera Quote 📸 Zoom profiel: Stefanie71 Ook op 500px Insta en mijn eigen wixsite Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PetraD1966 Geplaatst: 4 april 2022 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2022 16 uren geleden, in2lapland zei: Meest voor de hand liggende is natuurlijk dat je lichtval zelf in de hand hebt. Ringflits is altijd van voren... met twinlight kan je nog wat manipuleren. Het gebruik is naar gelang wat je wilt bereiken. Je kan ook zoeken op: creatief met flitsen, flitsen bij macrofotografie Dank u, ga nog eens op Google kijken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PetraD1966 Geplaatst: 4 april 2022 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2022 31 minuten geleden, ko3ntje zei: Ja ik snap hem nu. Haha. Maar dan geen 20 dus 😉 O handig, ik had helemaal niet door dat mijn spellingscontrole van Twin twintig had gemaakt, 😂😂😂🙈🙈. 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PetraD1966 Geplaatst: 4 april 2022 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2022 10 minuten geleden, Stefanie71 zei: Ik heb een ringflitser maar gebruik hem eigenlijk nooit, 'in het veld' ga ik liever voor langere sluitertijd en evt wat bijlichten met een lampje of een reflecterend velletje, voor binnenshuis gebruik ik liever ledlampjes en/of de reportageflitser off-camera Dank, ik weet ook niet of ik eraan moet beginnen. Vandaar ook mijn vraag. Binnenshuis gebruik is sowieso losse lampjes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PeterKosterHT Geplaatst: 6 april 2022 Delen Geplaatst: 6 april 2022 Ben niet zo heel erg van macro. Had bij mijn vorige camera wel een ringflitser, gebruikte ik in de praktijk eigenlijk nooit, alleen al om het gedoe. Tegenwoordig zorg ik dat ik altijd een zaklampje bij me heb, ben je veel flexibeler mee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PetraD1966 Geplaatst: 10 april 2022 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2022 Op 7-4-2022 om 00:16, PeterKosterHT zei: Ben niet zo heel erg van macro. Had bij mijn vorige camera wel een ringflitser, gebruikte ik in de praktijk eigenlijk nooit, alleen al om het gedoe. Tegenwoordig zorg ik dat ik altijd een zaklampje bij me heb, ben je veel flexibeler mee. Dank u voor de reactie. Dus het voegt waarschijnlijk niet zoveel toe als ik u begrijp. Losse lampjes gebruik ik nu idd ook vaak. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PeterKosterHT Geplaatst: 10 april 2022 Delen Geplaatst: 10 april 2022 16 minuten geleden, PetraD1966 zei: Dank u voor de reactie. Dus het voegt waarschijnlijk niet zoveel toe als ik u begrijp. Losse lampjes gebruik ik nu idd ook vaak. Nu ja, het enige voordeel van een ringflitser is dat je een klein object eigenlijk vanuit alle hoeken belicht. Dat kan een voordeel zijn, maar lijkt me dat je een onderwerp er ook mee dood kunt slaan. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ko3ntje Geplaatst: 10 april 2022 Delen Geplaatst: 10 april 2022 Doodslaan ook zonde van flitser 😉 Maar ze hebben ook wel nadelen ten opzichte van andere 😁 2 1 Quote ----------------------------------------------------- "A camera is a save button for the mind's eye" Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gerard-20 Geplaatst: 21 april 2022 Delen Geplaatst: 21 april 2022 Mijn voorkeur bij macrofotografie is ook een losse flitser zoals eerder aangegeven. Je bent flexibeler met licht. Ik heb zelf 2 reportageflitser, afhankelijk van de situatie gebruik ik 1 of beide flitsers. Als je alles goed opstelt en instelt komt je onderwerp los van je achtergrond en heb je mooie schaduwen ook al is het wat meer werk. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PetraD1966 Geplaatst: 24 april 2022 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2022 Op 21-4-2022 om 13:54, gerard-20 zei: Mijn voorkeur bij macrofotografie is ook een losse flitser zoals eerder aangegeven. Je bent flexibeler met licht. Ik heb zelf 2 reportageflitser, afhankelijk van de situatie gebruik ik 1 of beide flitsers. Als je alles goed opstelt en instelt komt je onderwerp los van je achtergrond en heb je mooie schaduwen ook al is het wat meer werk. Op 21-4-2022 om 13:54, gerard-20 zei: Mijn voorkeur bij macrofotografie is ook een losse flitser zoals eerder aangegeven. Je bent flexibeler met licht. Ik heb zelf 2 reportageflitser, afhankelijk van de situatie gebruik ik 1 of beide flitsers. Als je alles goed opstelt en instelt komt je onderwerp los van je achtergrond en heb je mooie schaduwen ook al is het wat meer werk. Dank voor de reactie. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alfred Geplaatst: 15 juli 2022 Delen Geplaatst: 15 juli 2022 Ik gebruik bij macro vaak twee lossen flitsers gestuurd door een commander air. lekker spelen met verschillende hoeken van belichting 1 Quote Nikon https://instagram.com/alfredbekerfotografie?igshid=YmMyMTA2M2Y= https://instagram.com/alfredbeker59/ http://instagram.com/alfred.beker.79/ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PetraD1966 Geplaatst: 24 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2022 Op 15-7-2022 om 08:06, Alfred zei: Ik gebruik bij macro vaak twee lossen flitsers gestuurd door een commander air. lekker spelen met verschillende hoeken van belichting Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PetraD1966 Geplaatst: 24 juli 2022 Auteur Delen Geplaatst: 24 juli 2022 Zal me er toch eens in gaan verdiepen, ik zie mooie resultaten, groeten Petra. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gerard-20 Geplaatst: 27 juli 2022 Delen Geplaatst: 27 juli 2022 Op 24-7-2022 om 12:21, PetraD1966 zei: Zal me er toch eens in gaan verdiepen, ik zie mooie resultaten, groeten Petra. Als je met off camera gaat flitsen begin met 1 losse flitser, eventueel met een kleine reflectiescherm. Als je eenmaal onder de knie hebt kun je een tweede flitser gebruiken. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PetraD1966 Geplaatst: 13 augustus 2022 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2022 Op 27-7-2022 om 09:40, gerard-20 zei: Als je met off camera gaat flitsen begin met 1 losse flitser, eventueel met een kleine reflectiescherm. Als je eenmaal onder de knie hebt kun je een tweede flitser gebruiken. Dank u wel, ga eens uit proberen. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kingcanon Geplaatst: 23 november 2022 Delen Geplaatst: 23 november 2022 Gebruik ook een losse flitser met softbox-diffusor. Quote Herwig Vercauteren https://fotoherwig.wixsite.com/fotoherwig Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen