Ga naar inhoud

Wat is een goede reis-camera, laag in gewicht en hoog in prestaties?


MOODS

Aanbevolen berichten

Hallo, mijn fotografie interesse is verschoven naar 'reisfotografie'. Fotografeerde ik voorheen met een Canon 7D (sport), een Canon 5D MarkIII (interieur) of de Lumix DC FZ1000II (landschap), nu heb ik een Sony A6100. Lekker klein en laag in gewicht dat wel, maar alles is klein... Daarbij komt nog dat de kwaliteit van mijn ogen alsmaar achteruit gaat, helaas dat kan ik niet stoppen. Maar wat nu?

Ik ben op zoek naar een licht gewicht camera waarmee ik landschappen (vooral zonsopkomst of avondschemer) en close-ups (interieur/binnen en buiten) kan schieten. 

Wie heeft hiermee ervaring of wie heeft advies?

Alvast enorm bedankt,
Monique

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou geen idee hebben welke camera lichtgewicht is, daarvoor zou je een aantal specs naast elkaar moeten leggen. Wat betreft de verschillende onderwerpen die je wil fotograferen, is kijken naar een lichtgewicht objectief misschien een beter uitgangspunt. Als je voor verwisselbaar glas gaat, zit daar vaak het gewicht in.

 

O, en we hebben een heel mooi voorstelonderwerp hier op het forum, het is altijd fijn voor ons als iemand zich eerst even voorstelt, zodat wij weten tegen wie we praten.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds een paar weken ook de Canon R8. Fijne camera, maar neem wel de tijd om je nieuwe camera te leren kennen, zodat je niet van vakantie thuis komt en dat je foto's niet geworden zijn zoals je gehoopt had.

De R8 is een systeemcamera, die een voorbeeld van de foto laat zien, zoals de foto ongeveer moet worden, qua belichting e.d. 

De camera zelf is licht van gewicht, maar de lens (ik heb de RF 24-105-lens) weegt natuurlijk wel wat (niet veel, maar is niet gewichtloos). Met een "trucje" (zie filmpje op Youtube van EOSzine) kun je de lens ook als macrolens gebruiken (heb ik nog niet geprobeerd).

Aan de andere kant, heb je met deze lens eigenlijk geen andere lenzen nodig en dat scheelt weer in gewicht in je fototas.  Tenzij je natuurlijk heel ver wil kunnen inzoomen over flinke afstanden, dan heb je nog wel een andere lens erbij nodig. 

aangepast door Ingridgb
  • Like 2

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...