Ga naar inhoud

Afdrukkwaliteit in Adobe Lightroom; Standaard of Hoog?


ArendBrink

Aanbevolen berichten

Voor het zélf afdrukken van foto's op mijn Canon Pixma G500 series, vroeg ik mij af wat het wezenlijke verschil is tussen Afdrukkwaliteit <Standaard> en <Hoog>. Ik fotografeer sinds pas weer en dat doe ik met mijn Canon EOS 2000d in RAW. Mijn voorkeur gaat uit naar zwart-wit-fotografie waarbij ik alleen foto's afdruk op Glans Papier op A4-formaat. Op verschillende YouTube kanalen gebruikt men altijd de optie <Standaard>. Waarom dat zo is is mij niet duidelijk. Je wilt toch zeker de meeste scherpe afdruk krijgen die je wilt? Dus welke keuze  is de beste? Nu kan ik van alles gaan proberen, maar dat kost tijd, inkt en papier.

Dank voor uw advies! Groet, Arend

 

print-canon-pixma.png

aangepast door ArendBrink
Link naar reactie
Delen op andere sites

De afdrukresolutie-instelling in de module Afdrukken geeft het aantal pixels per inch (ppi) van de foto aan voor de printer. Indien nodig wordt in Lightroom Classic het aantal pixels in de afbeeldingsgegevens gewijzigd op basis van de afdrukresolutie en -afmetingen. De standaardwaarde (240 ppi) is toereikend voor de meeste afdruktaken, waaronder afdrukken op geavanceerde inkjetprinters. Laag is 72 ppi en Hoog is 600 ppi.

  • Like 1

“Welke van mijn foto's is mijn favoriet? Degene die ik morgen ga nemen.”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...