Ga naar inhoud

Vraag fotograferen van staal.


Aanbevolen berichten

Goedendag,

IK ben bezig met het maken van productfoto's voor onze webshop, 

Hiervoor heb ik aangeschaft een lightcube, cannon 2000D, en voor de grotere producten een tafel, Wit doek, en 2 lampen.

Eigenlijk krijg ik de meeste producten naar mij tevredenheid juist, echter heb ik problemen met producten van staal.

Deze worden helaas veels te belicht, op het moment dat ik het licht iets dim moet ik om de achtergrond wit te houden ook weer met de camera instellingen spelen. En wanneer de achtergrond dan weer wit is ben ik weer terug bij af doordat het staal weer te licht/wit wordt. Ik begin te denken dat ik iets voor de lampen moet hangen zodat het licht niet direct op het staal schijnt.... 

Ik zal 3 foto's sturen.

1. productfoto van een kentekenverlichting waar ik tevreden over ben.

2. productfoto van een handlier welke ik na weken proberen nog niet tevreden over ben.

3. Foto van een van onze concurrenten waar ik jarloers op ben! ? ( Dan weten jullie wat ik hoop te berijken)

 

Jullie zullen het verschil tussen foto 2 & 3 zelf wel zien, het is vrijwel een identiek product alleen helaas is die van ons bijna wit....

 

 

Alvast bedankt voor het lezen! ❤️

 

IMG_0892.JPG

IMG_0600.JPG

Knipsel goed.PNG

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klein idee al om eens mee te spelen idd. 

Soort Softbox creëren. Iets voor je licht hangen. Soms kan een dunne witte doek bijvoorbeeld al genoeg zijn. 

  • Like 1

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook een opstelling maken waarbij je een lichtbron enkel op de achtergrond richt op vol vermogen en een aparte iets gedimde om het onderdeeltje te belichten, dan kun je je camera instellingen afstellen voor het onderwerp en wordt de achtergrond overbelicht maar dat is in dit geval precies wat je wilt (toch)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik zou beginnen om de handlier zoals die van de conculega neer te zetten, dan de lamp achter/boven de lier neer te zetten. Gedimde softbox nemen of maken. Aan de schaduw te zien komt het licht van boven. En in de nabewerking een  grijsfilter er over heen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Uw eerste foto waar je tevreden over bent is eigenlijk het slechtst. Zorg er op zijn minst voor dat de volledige achtergrond volledig wit is en dat er geen gradatie in grijstinten in de hoeken te vinden zijn want dat oogt heel goedkoop.
De foto van de handlier is het producht een halve stop te veel belicht, pas de belichting een halve stop aan zonder de witte tinten te beinvloeden en die foto is prima. Je hebt ervaring nodig om dat goed te belichten. Als het u niet lukt is het eenvoudiger om die halve stop licht te verminderen in bv photoshop.

 

Mijn portfolio kan je vinden op www.lievenlens.be

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...