Ga naar inhoud

Welke camera?


bert.altena

Aanbevolen berichten

Ik fotografeerde met veel plezier m.n. vogels met mijn Panasonic lumix G9 en pana-leica 100-400. Als nadeel ervaarde ik de niet optimale autofocus en het feit dat ik al snel vrij hoog in de iso moet als licht wat minder wordt.  Onlangs is mijn apparatuur gestolen en sta ik voor de keuze. Gelijke spullen aanschaffen of gaan voor een upgrade.
Een upgrade naar full frame ligt voor de hand, Ik denk aan de Sony a7iii met tamron 150-500 of Sony 200-600. Of de canon R6 met de rf 100-400. (De rf 100-500 is te prijzig). Verder kom ik ook de lumix s5 tegen (De opties/indeling van Panasonic vind ik fijn) maar vraag me af of ik me niet ga ergeren aan de autofocus die minder goed is. Zijn er hier ervaringsdeskundigen die mij op weg kunnen helpen?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu de 70/200 maar vind die toch tekort komen. Nu wil ik dit wknd kijken of ik een leuke inruilprijs krijg als ik dit objectief inruil tegen de 100/500. Op die manier heb ik de volledige range van 15 mm tot 500. Al zijn het dan drie objectieven. 

Hij kost veel geld dat is waar. Alternatief is bijvoorbeeld de Tamron 150/600 ( Tamron SP 150-600mm f/5.0-6.3 Di VC USD G2 Canon (cameraland.nl) ) Maar dan heb je wel een converter nodig voor de RF fitting.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Weet niet of je al een camera hebt inmiddels, maar de canon R7 lijkt me een heel geschikt toestel. De superieure autofocus van de R5 en R6. Hij is wel niet fullframe, maar heeft wel 32 megapixel en het is een cropcamera, dus meer zoom. Dit lijkt me canons beste wildlife camera ooit. Vooral voor actiefoto's van vliegende vogels bijvoorbeeld. En hij kan zelf fotos stacken, in de camera zelf dus.  Wij hebben hem gepreorderd voor mijn vrouw. Heel benieuwd naar dit toestel.

aangepast door FrozenMemory
  • Like 1

www.frozenmemory.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, FrozenMemory zei:

Weet niet of je al een camera hebt inmiddels, maar de canon R7 lijkt me een heel geschikt toestel. De superieure autofocus van de R5 en R6. Hij is wel niet fullframe, maar heeft wel 32 megapixel en het is een cropcamera, dus meer zoom. Dit lijkt me canons beste wildlife camera ooit. Vooral voor actiefoto's van vliegende vogels bijvoorbeeld. En hij kan zelf fotos stacken, in de camera zelf dus.  Wij hebben hem gepreorderd voor mijn vrouw. Heel benieuwd naar dit toestel.

Ben erg benieuwd hoe deze u gaat bevallen, lijkt mij ook een fijne camera voor macrofotografie icm de  100 mm macrolens van Canon. 
pas een Canon gehuurd, maar ik miste de cropfactor, dat zal bij deze camera mogelijk de oplossing zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Als je al een MFT  hebt en wat geld wilt uittrekken voor een body zou je bij Olympus of tegenwoordig OMD kunnen kijken, de 2 topcamera's zijn uitstekend voor vogelfotografie. Je hebt al een 100-400 dus dan zit je al op 800 mm, dat gaat je met een crop of ff camera niet gemakkelijk lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

Ik sluit me bij EirasVelhas aan,

Full-Frame is meer voor binnen fotografie met minder licht, ( portret fotografie ) en erg zwaar en duur

OMD ja top body, maar het voordeel ven de G9 is wel heel groot tov OMD dat je deze camera al kent.

De Panasonic S5 is meer voor filmen dan fotografie.

Ik zou weer voor de G9 gaan met de 200mm Leica elmarit lens.

 

 

aangepast door Alfred
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik niet geheel mee eens dat full frame zwaar is, ligt er aan de combinatie, met spiegelreflex, ja dan is het zwaar maar als je fullframe als systeemcamera is, is het vrij licht te noemen (zwaar vind ik zelfs overdreven).

ook bij hogere iso is bij fullframe systeem camera beter, kan vrij hoog gaan zonder ruis erin te krijgen.

ben zelf overgestapt naar fullframe systeem camera en scheelt voor mij circa 50% dat het minder in gewicht is.

aangepast door casper.dedroog
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...