Ga naar inhoud

Flitsen lukt niet (sony rx10m4 met Godox tt685s)


PeterKosterHT

Aanbevolen berichten

Zoals van de week al aangegeven in het vandaag-draadje, moest ik nodig eens flitsen oefenen met mijn Sony RX10 M4 en Godox tt685. Eerste poging gedaan, maar dat wil nog niet erg. Zowel in de P-stand als bij diafragma of tijdvoorkeur kan ik niet kiezen voor automatisch flitsen... wel voor invulflits.
Bijgaande foto lijkt aardig, maar kon ik alleen maken op 800 iso met invulflits en dan in adobe camera raw nog een stop lichter maken. Daar heb ik geen flitser voor... Wat doe ik verkeerd?
image.thumb.png.9e16329ded00f094b7424ba86ce72705.png

aangepast door PeterKosterHT
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • PeterKosterHT wijzigde de titel naar Flitsen lukt niet (sony rx10m4 met Godox tt685s)

Hm, de RX10-bijbel (het boek Photographer's guide to the Sony DSC-RX10 IV van Alexander S. White) er maar eens bij gepakt. Het ligt aan de camera. Automatisch flitsen werkt kennelijk alleen maar in de intelligent en superior auto mode, waarin de camera alle instellingen zelf bedenkt, mede afhankelijk van het onderwerp...
Maar als ie dan in de stand invulflits niet de volledige kracht van de flitser kan benutten, vind ik dat wel een probleem...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...