Stefanie71 Geplaatst: 9 september Delen Geplaatst: 9 september Gisteravond gerommeld met Cyanotypie, superleuk om te doen! 2 Quote 📸 Zoom profiel: Stefanie71 Ook op 500px Insta en mijn eigen wixsite Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PeterKosterHT Geplaatst: 9 september Delen Geplaatst: 9 september Dat woord moest ik even googelen , maar ik begrijp dat het een leuke manier is om een blauwtje te lopen 1 Quote Mijn pagina op Zoom Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ingridgb Geplaatst: 9 september Delen Geplaatst: 9 september 11 uren geleden, Stefanie71 zei: Gisteravond gerommeld met Cyanotypie, superleuk om te doen! Ziet er leuk uit! 1 Quote Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen: 📷 Zoom profiel 📷 Insta Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ingridgb Geplaatst: 9 september Delen Geplaatst: 9 september Het was vandaag Open Monumenten Dag, waarbij ook de tuin van kasteel Rhijnestein in Cothen geopend was voor publiek. Nu is het 50 jaar (!!) geleden, dat mijn vriendinnetje in de poort van het kasteel woonde en wij heel vaak in de kasteeltuin speelden. Mijn fotomaatje kon niet mee, maar één van mij schoondochters wilde wel mee (en vond het ook heel leuk om te zien). Toen wij in Cothen woonden, woonde de oude mevrouw Van Beeck Calkoen (weduwe van de burgemeester van Cothen) op het kasteel. Sinds 2019 woont de kleindochter er met haar gezin. 2 Quote Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen: 📷 Zoom profiel 📷 Insta Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PeterKosterHT Geplaatst: 9 september Delen Geplaatst: 9 september @Ingridgb Mooi, zulke herinneringen. Zoals ik gisteren al zei, vandaag ondanks de hitte teruggegaan naar de Tongplaat om de lepelaars bij beter licht te fotograferen. Verdraaid, ze liepen er nog steeds, iets verderop hadden ze een multiculti-feestje met een stel ganzen. Wel lekker dichter kop elkaar dan gisteren. 3 Quote Mijn pagina op Zoom Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ingridgb Geplaatst: 10 september Delen Geplaatst: 10 september 10 uren geleden, PeterKosterHT zei: @Ingridgb Mooi, zulke herinneringen. Zoals ik gisteren al zei, vandaag ondanks de hitte teruggegaan naar de Tongplaat om de lepelaars bij beter licht te fotograferen. Verdraaid, ze liepen er nog steeds, iets verderop hadden ze een multiculti-feestje met een stel ganzen. Wel lekker dichter kop elkaar dan gisteren. Was echt heel leuk en schoondochter vond het ook heel leuk om te zien. Mooie foto van lepelaars. Nooit geweten dat we die in het wild hebben in Nederland. Ik heb even opgezocht waar de Tongplaat is. Is dus helemaal niet zo ver bij mij vandaan (niet dat ik nu meteen naar race, hoor, hahaha). Leuk om te weten. Quote Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen: 📷 Zoom profiel 📷 Insta Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stefanie71 Geplaatst: 10 september Delen Geplaatst: 10 september Photowalk EIndhoven Strijp S gedaan, warm maar erg leuk om nu net dat stukje Eindhoven terug te ontdekken. Heb er lang geleden (voor de herinrichting) gewerkt (gebouwen inmeten tbv die herinrichting) Philips was er toen al weg en het hele plan voor Strijp S moest nog uitgewerkt worden. Het is nu nog niet helemaal klaar, maar toch leuk om te zien wat er mee gedaan is ... 3 Quote 📸 Zoom profiel: Stefanie71 Ook op 500px Insta en mijn eigen wixsite Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
svckruisem Geplaatst: 12 september Delen Geplaatst: 12 september Gewoon eens een Koe fotograferen tijdens een fotowandeling kan leuk zijn en een mooie foto opleveren.. 2 Quote https://zoom.nl/profiel/svckruisem Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PeterKosterHT Geplaatst: 12 september Delen Geplaatst: 12 september Klopt. Een paar bij elkaar kan ook mooi zijn. 2 Quote Mijn pagina op Zoom Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ingridgb Geplaatst: 17 september Delen Geplaatst: 17 september (aangepast) Sta ik gisteren een wasje op te hangen in de tuin, hoor en zie ik ineens een aantal historische vliegtuigen in formatie overvliegen. Snel naar binnen, camera gepakt, helaas geen tijd om de tele erop te zetten, dus dan maar met de 24-105. Nieuwsgierig als ik ben heb ik gegoogled waarom ze overvlogen en waar ze vandaan kwamen. Bleek het Market Garden-dag te zijn op vliegveld Seppe, niet ver bij ons vandaan. Ze vlogen een route over plaatsen in West-Brabant, waar destijds vliegtuigen zijn neergehaald - als een eerbetoon. Ik vond het eigenlijk wel een aardig idee om naar Seppe te gaan, uiteraard met camera. Heel wat plaatjes geschoten (totaal 181, waarvan ik er 10 heb weggegooid wegens echt mislukt). Een paar heb ik op Zoom gezet (of ga ik er nog op zetten). Wie benieuwd is naar meer foto's kan op mijn instagram (@ingrid_g_b_) kijken 😉 18 september aangepast door Ingridgb 3 Quote Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen: 📷 Zoom profiel 📷 Insta Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
svckruisem Geplaatst: woensdag om 19:51 Delen Geplaatst: woensdag om 19:51 Geen foto van vandaag maar van tijdens de opendeurdag van de Brandweer hier.. Tijdens hun laatste brand demo.. Nu ik vroeg mij af of zo een zwart /wit foto ook kan bij dergelijke fotografie? Ik vindt het wel iets hebben maar wilde eens jullie mening horen..? Quote https://zoom.nl/profiel/svckruisem Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PeterKosterHT Geplaatst: woensdag om 21:59 Delen Geplaatst: woensdag om 21:59 Ik denk dat ik je probleem niet goed begrijp. Waarom zou zo'n foto niet kunnen? Als jij dat mooier vindt, dan doe je dat. Afgezien daarvan: ZW heeft in dit soort situaties het voordeel dat het bij gebrek aan afleidende vrolijke kleurtjes al snel dramatischer oogt, en meestal ben je daar met dit soort foto's ook op uit. De foto heeft niet veel contrast. Fotografisch gezien wellicht jammer, maar dat is nu eenmaal zo als je geen vlammen maar wel veel grijze rook hebt. Alles wat je er aan oppept, maakt het resultaat ongeloofwaardiger 2 Quote Mijn pagina op Zoom Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stefanie71 Geplaatst: donderdag om 05:23 Delen Geplaatst: donderdag om 05:23 Ik vind zwart wit juist heel goed passen bij calamiteiten fotografie maar voor deze zoals Peter ook al zegt mag wat meer contrast, zwart wat zwarter met name, met wat met de schuifjes spelen in LR of PS (of gelijk welk ander bewerkingsprogramma) kan het geheel wat meer drama geven 1 Quote 📸 Zoom profiel: Stefanie71 Ook op 500px Insta en mijn eigen wixsite Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
darka Geplaatst: donderdag om 07:04 Delen Geplaatst: donderdag om 07:04 11 uren geleden, svckruisem zei: Geen foto van vandaag maar van tijdens de opendeurdag van de Brandweer hier.. Tijdens hun laatste brand demo.. Nu ik vroeg mij af of zo een zwart /wit foto ook kan bij dergelijke fotografie? Ik vindt het wel iets hebben maar wilde eens jullie mening horen..? Ik vind zwart wit eigenlijk per definitie mooier. Hou persoonlijk ontzettend van monochroom. zo ook deze. Wat ik wel een beetje mis is wat actie, foto is vrij statisch, los van dat het wel midden in de actie, maar hier zou je beweging, lange sluitertijd en onscherpte de foto zeker versterken. Verder oogt de foto wat grijzig naar mijn mening. Zwart mag wel zwarter en wit witter, met het hele zonesysteem toegepast. Mooie plaat hoor. 1 Quote Weten wanneer stil te blijven, dat is de kunst. klikkerdeklik op mijn linktree en ervaar hoe ik things see Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
svckruisem Geplaatst: donderdag om 15:56 Delen Geplaatst: donderdag om 15:56 17 uren geleden, PeterKosterHT zei: Ik denk dat ik je probleem niet goed begrijp. Waarom zou zo'n foto niet kunnen? Als jij dat mooier vindt, dan doe je dat. Afgezien daarvan: ZW heeft in dit soort situaties het voordeel dat het bij gebrek aan afleidende vrolijke kleurtjes al snel dramatischer oogt, en meestal ben je daar met dit soort foto's ook op uit. De foto heeft niet veel contrast. Fotografisch gezien wellicht jammer, maar dat is nu eenmaal zo als je geen vlammen maar wel veel grijze rook hebt. Alles wat je er aan oppept, maakt het resultaat ongeloofwaardiger 10 uren geleden, Stefanie71 zei: Ik vind zwart wit juist heel goed passen bij calamiteiten fotografie maar voor deze zoals Peter ook al zegt mag wat meer contrast, zwart wat zwarter met name, met wat met de schuifjes spelen in LR of PS (of gelijk welk ander bewerkingsprogramma) kan het geheel wat meer drama geven 8 uren geleden, darka zei: Ik vind zwart wit eigenlijk per definitie mooier. Hou persoonlijk ontzettend van monochroom. zo ook deze. Wat ik wel een beetje mis is wat actie, foto is vrij statisch, los van dat het wel midden in de actie, maar hier zou je beweging, lange sluitertijd en onscherpte de foto zeker versterken. Verder oogt de foto wat grijzig naar mijn mening. Zwart mag wel zwarter en wit witter, met het hele zonesysteem toegepast. Mooie plaat hoor. Dankjewel voor jullie reacties! Ik vroeg het enkel maar omdat ik wat twijfelde in kleur heb je dan wel meer mee van het vuur dat brand en kleurijker is natuurlijk. Bedankt voor de tips rond het zwarter maken van de foto! We nemen de tip mee voor een volgende foto 🙂 Quote https://zoom.nl/profiel/svckruisem Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stefankoem Geplaatst: donderdag om 17:36 Delen Geplaatst: donderdag om 17:36 Gisteren met onze oudste nieuwe fotoplekjes ontdekt. Soms kom je van die pareltjes bij heel dichtbij huis, waarvan je niet eens wist dat ze bestaan! 2 Quote Instagram Facebook Website Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
svckruisem Geplaatst: donderdag om 17:43 Delen Geplaatst: donderdag om 17:43 6 minuten geleden, stefankoem zei: Gisteren met onze oudste nieuwe fotoplekjes ontdekt. Soms kom je van die pareltjes bij heel dichtbij huis, waarvan je niet eens wist dat ze bestaan! Mooi werk ! 1 Quote https://zoom.nl/profiel/svckruisem Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
stefankoem Geplaatst: donderdag om 17:55 Delen Geplaatst: donderdag om 17:55 11 minuten geleden, svckruisem zei: Mooi werk ! Dankjewel! Quote Instagram Facebook Website Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PeterKosterHT Geplaatst: donderdag om 20:35 Delen Geplaatst: donderdag om 20:35 Model in de dop! 1 Quote Mijn pagina op Zoom Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MarcoKamphuis Geplaatst: zaterdag om 18:23 Delen Geplaatst: zaterdag om 18:23 Vandaag niet echt er op uit geweest ... Wel even een klein momentje de hoogte opgezocht in Mijdrecht en een leenlens uitgeprobeerd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen