Ga naar inhoud

Waar was je vandaag?


marcoH

Aanbevolen berichten

Het was vandaag Open Monumenten Dag, waarbij ook de tuin van kasteel Rhijnestein in Cothen geopend was voor publiek. Nu is het 50 jaar (!!) geleden, dat mijn vriendinnetje in de poort van het kasteel woonde en wij heel vaak in de kasteeltuin speelden. Mijn fotomaatje kon niet mee, maar één van mij schoondochters wilde wel mee (en vond het ook heel leuk om te zien). Toen wij in Cothen woonden, woonde de oude mevrouw Van Beeck Calkoen (weduwe van de burgemeester van Cothen) op het kasteel. Sinds 2019 woont de kleindochter er met haar gezin. 

IMG_0540 (Custom).jpg

IMG_0547 (Large).jpg

  • Like 2

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ingridgb Mooi, zulke herinneringen.

Zoals ik gisteren al zei, vandaag ondanks de hitte teruggegaan naar de Tongplaat om de lepelaars bij beter licht te fotograferen. Verdraaid, ze liepen er nog steeds, iets verderop hadden ze een multiculti-feestje met een stel ganzen. Wel lekker dichter kop elkaar dan gisteren.

 

lepelaars-ganzen-tongplaat-pano.jpg

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, PeterKosterHT zei:

@Ingridgb Mooi, zulke herinneringen.

Zoals ik gisteren al zei, vandaag ondanks de hitte teruggegaan naar de Tongplaat om de lepelaars bij beter licht te fotograferen. Verdraaid, ze liepen er nog steeds, iets verderop hadden ze een multiculti-feestje met een stel ganzen. Wel lekker dichter kop elkaar dan gisteren.

 

lepelaars-ganzen-tongplaat-pano.jpg

Was echt heel leuk en schoondochter vond het ook heel leuk om te zien.

Mooie foto van lepelaars. Nooit geweten dat we die in het wild hebben in Nederland. Ik heb even opgezocht waar de Tongplaat is. Is dus helemaal niet zo ver bij mij vandaan (niet dat ik nu meteen naar race, hoor, hahaha). Leuk om te weten.

 

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Photowalk EIndhoven Strijp S gedaan, warm maar erg leuk om nu net dat stukje Eindhoven terug te ontdekken. Heb er lang geleden (voor de herinrichting) gewerkt (gebouwen inmeten tbv die herinrichting) Philips was er toen al weg en het hele plan voor Strijp S moest nog uitgewerkt worden. Het is nu nog niet helemaal klaar, maar toch leuk om te zien wat er mee gedaan is ...

FB_MG_2160-2.jpg

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sta ik gisteren een wasje op te hangen in de tuin, hoor en zie ik ineens een aantal historische vliegtuigen in formatie overvliegen. Snel naar binnen, camera gepakt, helaas geen tijd om de tele erop te zetten, dus dan maar met de 24-105. Nieuwsgierig als ik ben heb ik gegoogled waarom ze overvlogen en waar ze vandaan kwamen. Bleek het Market Garden-dag te zijn op vliegveld Seppe, niet ver bij ons vandaan. Ze vlogen een route over plaatsen in West-Brabant, waar destijds vliegtuigen zijn neergehaald - als een eerbetoon. Ik vond het eigenlijk wel een aardig idee om naar Seppe te gaan, uiteraard met camera. Heel wat plaatjes geschoten (totaal 181, waarvan ik er 10 heb weggegooid wegens echt mislukt). Een paar heb ik op Zoom gezet (of ga ik er nog op zetten). Wie benieuwd is naar meer foto's kan op mijn instagram (@ingrid_g_b_) kijken ? 

IMG_0579 (Large).jpg

aangepast door Ingridgb
  • Like 3

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik je probleem niet goed begrijp. Waarom zou zo'n foto niet kunnen? Als jij dat mooier vindt, dan doe je dat.

Afgezien daarvan:
ZW heeft in dit soort situaties het voordeel dat het bij gebrek aan afleidende vrolijke kleurtjes al snel dramatischer oogt, en meestal ben je daar met dit soort foto's ook op uit. De foto heeft niet veel contrast. Fotografisch gezien wellicht jammer, maar dat is nu eenmaal zo als je geen vlammen maar wel veel grijze rook hebt. Alles wat je er aan oppept, maakt het resultaat ongeloofwaardiger 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind zwart wit juist heel goed passen bij calamiteiten fotografie maar voor deze zoals Peter ook al zegt mag wat meer contrast, zwart wat zwarter met name, met wat met de schuifjes spelen in LR of PS (of gelijk welk ander bewerkingsprogramma) kan het geheel wat meer drama geven 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, svckruisem zei:

Geen foto van vandaag maar van tijdens de opendeurdag van de Brandweer hier..

Tijdens hun laatste brand demo..

Nu ik vroeg mij af of zo een zwart /wit foto ook kan bij dergelijke fotografie?

Ik vindt het wel iets hebben maar wilde eens jullie mening horen..?

 

Ik vind zwart wit eigenlijk per definitie mooier. Hou persoonlijk ontzettend van monochroom. zo ook deze.  Wat ik wel een beetje mis is wat actie, foto is vrij statisch, los van dat het wel midden in de actie, maar hier zou je beweging, lange sluitertijd en onscherpte de foto zeker versterken. Verder oogt de foto wat grijzig naar mijn mening. Zwart mag wel zwarter en wit witter, met het hele zonesysteem toegepast. 

Mooie plaat hoor. 

  • Like 1

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, PeterKosterHT zei:

Ik denk dat ik je probleem niet goed begrijp. Waarom zou zo'n foto niet kunnen? Als jij dat mooier vindt, dan doe je dat.

Afgezien daarvan:
ZW heeft in dit soort situaties het voordeel dat het bij gebrek aan afleidende vrolijke kleurtjes al snel dramatischer oogt, en meestal ben je daar met dit soort foto's ook op uit. De foto heeft niet veel contrast. Fotografisch gezien wellicht jammer, maar dat is nu eenmaal zo als je geen vlammen maar wel veel grijze rook hebt. Alles wat je er aan oppept, maakt het resultaat ongeloofwaardiger 

 

10 uren geleden, Stefanie71 zei:

Ik vind zwart wit juist heel goed passen bij calamiteiten fotografie maar voor deze zoals Peter ook al zegt mag wat meer contrast, zwart wat zwarter met name, met wat met de schuifjes spelen in LR of PS (of gelijk welk ander bewerkingsprogramma) kan het geheel wat meer drama geven 

 

8 uren geleden, darka zei:

Ik vind zwart wit eigenlijk per definitie mooier. Hou persoonlijk ontzettend van monochroom. zo ook deze.  Wat ik wel een beetje mis is wat actie, foto is vrij statisch, los van dat het wel midden in de actie, maar hier zou je beweging, lange sluitertijd en onscherpte de foto zeker versterken. Verder oogt de foto wat grijzig naar mijn mening. Zwart mag wel zwarter en wit witter, met het hele zonesysteem toegepast. 

Mooie plaat hoor. 

Dankjewel voor jullie reacties!

Ik vroeg het enkel maar omdat ik wat twijfelde in kleur heb je dan wel meer mee van het vuur dat brand en kleurijker is natuurlijk.

Bedankt voor de tips rond het zwarter maken van de foto! We nemen de tip mee voor een volgende foto ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van het weekeinde ontdekte dat ik niet genoeg flits.
Op een familiereünie zou iemand anders foto's maken, maar die ontdekte al snel dat dat met een mobieltje in een zaaltje met raar gekleurd kunstlicht plus links fel licht van buiten niet echt ging. Heb toen zelf mijn camera gepakt en vol goede moed uitgebreid met mijn Godox opzetflitser. Eh, die had ik dus al jaren niet meer gebruikt, kwam niet uit de instellingen. Zonder flitser was geen optie. Gelukkig deed de flitser van mijn camera het. Sterker nog: de stand invulflits leverde perfect belichte platen op, met behoud van de sfeer van de zaal.

Toch maar eens wat onderwerpen zoeken om met de Godox te oefenen...

aangepast door PeterKosterHT
Typo gecorrigeerd
  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-9-2023 om 22:25, PeterKosterHT zei:

Van het weekeinde ontdekte dat ik niet genoeg flits.
Op een familiereünie zou iemand anders foto's maken, maar die ontdekte al snel dat dat met een mobieltje in een zaaltje met raar gekleurd kunstlicht plus links fel licht van buiten niet echt ging. Heb toen zelf mijn camera gepakt en vol goede moed uitgebreid met mijn Godox opzetflitser. Eh, die had ik dus al jaren niet meer gebruikt, kwam niet uit de instellingen. Zonder flitser was geen optie. Gelukkig deed de flitser van mijn camera het. Sterker nog: de stand invulflits leverde perfect belichte platen op, met behoud van de sfeer van de zaal.

Toch maar eens wat onderwerpen zoeken om met de Godox te oefenen...

Misschien domme vraag maar indien geen flits aanwezig of het werkt niet is dan een hogere ISO geen optie bij dergelijke fotografie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ging vanmorgen op pad voor - hopelijk - wat foto's met mist en zon. Zie ik ineens vanuit mijn ooghoek iets bruins in het veld naast de landweg. Is het gewoon een hertje/ree. Ik woon bepaald niet in een bosrijke omgeving, dus mijn verbazing was heel groot. Helaas alleen de 24-105-lens bij me, dus foto flink moeten croppen.

IMG_0839.jpg

  • Like 4

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...