Ga naar inhoud

Foto rechtzetten in LR > wit vullen met PS


Ingridgb

Aanbevolen berichten

Beetje cryptische titel wellicht, maar ja, hoe formuleer je zoiets kort...

Pas kwam ik een filmpje tegen op Youtube (denk ik), waarin iemand liet zien hoe je een gebouw op de foto in LR recht zet via het tabblad "Transformatie" (dat stukje wist ik al). Normaal crop ik de foto dan maar zodanig dat het witte deel niet meer te zien is. 

Op het filmpje liet die persoon zien, hoe je de rechtgezette foto via > rechtermuisknop op de foto > bewerken in > openen als slim object in photoshop. Mijn notities van de bewerking in PS heb ik als volgt genoteerd (maar daar mist dus blijkbaar iets haha):

1 nieuwe laag maken (ik weet hoe dat moet) > toverstafje (weet ik te vinden - rechtermuisknop op tooltje 4e van boven aan de linkerkant) > tolerantie boven in de balk op 10 zetten 

Dan komt er iets vaags in mijn notitie "selecteren (bovenin balk) > vergroten 2 (in pop-up ) > OK > Delete? 

Dan weer verder met: klik met toverstafje op het witte deel > om te vullen CTRL + D > witte rand wordt opgevuld > sluiten  (wordt Tiff-bestand) > terug naar LR (geen idee meer hoe, haha). 

Hopelijk weet iemand hier wat ik bedoel (liefst ook met het filmpje), want ik heb me al suf gezocht op YT en ook in PS. 

NB deze foto is gewoon even een "pruts"-foto 😉 

image.thumb.png.22f772d80410bd240f60341abe05ecb5.png

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met toverstafje klikken op het transparante deel totdat alles geselecteerd is. Vervolgens dat vage.

En dat vage is menu Selectie - Bewerken - Vergroten. Waarde kiezen (volgens jouw aantekeningen 2) en klikken op Ok

En dan ervolgens niet Ctrl + D (is deselecteren) maar menu Bewerken - Vullen en kiezen voor Vullen met behoud van inhoud. En dan Ctrl + D (deselecteren).

Als het naar je zin is kan je Ctrl + S intoetsen (=Opslaan) en de foto sluiten in Photoshop. 

 

Scherm­afbeelding 2023-10-10 om 16.41.28.png

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super! Dank je wel! Dat onder "Selecteren" had ik dus te beknopt opgeschreven, want ik kon nergens dat "vergroten" vinden, wat ik dus wel had opgeschreven, haha. 

 

Ik ben nu te druk met werk (nu ook nog aan het werk), maar ik ga het van het weekend proberen!

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-10-2023 om 19:01, Lenjan zei:

Tegenwoordig ook te vinden in je Contextuele Taakbalk. En als Vullen met behoud van inhoud niet goed werkt zou je Generatief vullen kunnen proberen.

Scherm­afbeelding 2023-10-10 om 18.58.10.png

Scherm­afbeelding 2023-10-10 om 18.58.42.png

Owww, excuus, ik zie nu pas jouw laatste bericht. Ik heb de afbeeldingen even opgeslagen, zodat ik er - hopelijk - zsm even mee aan de slag kan. Nogmaals dank voor je hulp!

  • Like 1

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...