Ga naar inhoud

Hennie Heij


Hennie

Aanbevolen berichten

Hi ik ben Hennie Heij zit als jaren op zoom, en plaats ook regelmatig foto's, ik heb een vraag gesteld in het Forum, daar ik na lang zoeken nog steeds geen oplossing heb gevonden voor mijn probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
16 uren geleden, Stefanie71 zei:

Volgens mij bedoelt ie deze vraag, ik ben geen lightroomer dus ik weet het antwoord niet

 

Beste Hennie, Ik begrijp jou vraag misschien niet helemaal. hoe sla jij jou foto's in jou camera op, is dat in RAW, bv.(.....CR2) of in JEPG

Ik bv. fotografeer alleen maar in RAW, en zo sla ik ze ook op mijn harde schijf van de computer, in de cloud en op een back-up schijf op.

Deze map importeer ik dan in het geheel in Lichtroom, en daar doe ik de eerste bewerkingen, en sla die dan op, maar dan is het nog steeds een RAW bestand. de bewerkingen welke ik gedaan heb worden in de map "icat" apart opgeslagen. wil ik die (in Lightroom bewerkte foto) in fotoshop openen, zal ik die bewerkte foto eerst als bv. jpeg of tif bestand vanuit Lightroom moeten exporteren, dus niet opslaan, dat kan desnoods in de zelfde map als waar mijn RAW foto's staan, maar nu staat er een extensie (jpeg of tiff) achter, maar is het bestand in Mb's veel groter geworden. Maar nu kan ik hem wel in Photoshop openen, of weer importeren in Lightroom en visa versa

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...