Ga naar inhoud

Categorie Ai afbeeldingen...........


RogerteWierike

Aanbevolen berichten

Op 10-11-2023 om 17:29, RogerteWierike zei:

Ik maak de laatste tijd nogal vaak Ai afbeeldingen. Geen foto's maar fantasie afbeeldingen die niet bestaan.

Er is hier wel  een categorie "bewerkingen" maar ik weet niet of ze daar wel op de goede plek staan.
Waarom is er geen Categorie "Ai afbeeldingen" ? Ai is sowieso de toekomst 😉

Lijkt me vrij logisch: omdat je veel van AI kunt zeggen, maar niet dat het fotografie is. Daar is men het op dit forum redelijk over eens.
Zoom is een foto-site. AI heeft ongetwijfeld de toekomst, maar niet hier.  Hier is het gewoon off-topic.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, PeterKosterHT zei:

Lijkt me vrij logisch: omdat je veel van AI kunt zeggen, maar niet dat het fotografie is. Daar is men het op dit forum redelijk over eens.
Zoom is een foto-site. AI heeft ongetwijfeld de toekomst, maar niet hier.  Hier is het gewoon off-topic.

Dus mijn laatste paar uploads zijn hier niet toegestaan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, RogerteWierike zei:

Dus mijn laatste paar uploads zijn hier niet toegestaan ?

Ik ben niet van Zoom, dus toegestaan of niet, daar ga ik niet over. Maar het lijkt me overduidelijk niet de bedoeling. Al zou je daar nog over kunnen twisten als de resultaten samengesteld zijn uit foto's die jij zelf gemaakt hebt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, PeterKosterHT zei:

Ik ben niet van Zoom, dus toegestaan of niet, daar ga ik niet over. Maar het lijkt me overduidelijk niet de bedoeling. Al zou je daar nog over kunnen twisten als de resultaten samengesteld zijn uit foto's die jij zelf gemaakt hebt. 

Zie mijn bijdrage in het topic "Wat vind jij: is AI fotografie ook fotografie?"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afbeeldingen maken met behulp van AI heeft niets met fotograferen te maken en ook niet met bewerkingen. Ik denk dat onder bewerkingen een foto verstaan wordt die bewerkt is. AI is compleet iets nieuws maken. Ik ben er overigens dol op en ik werk er graag mee maar het is een totaal andere bezigheid dan fotograferen. Ik ga eens naar je afbeeldingen kijken maar ik vind persoonlijk AI niet op een fotosite thuis horen. Op Flickr staan ze ook volop. Zolang ze in een aparte groep staan OK. Dan is het meteen duidelijk.

  • Thanks 1

A photo a day keeps the doctor away! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het in een vorig topic al eens geroepen, van mij mag er best een categorie AI worden toegevoegd, ik vind het storender dat ze nu tussen de 'gewone' foto's terecht komen. Vooralsnog onder 'bewerkt' met vermelding dat het AI beelden zijn vind ik prima maar @Zoom.nl misschien wordt het toch tijd voor een eigen hoekje voor de AI's

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Velen halen ook 2 termen door elkaar merk ik hier.

*Ai om foto's op je scherm te toveren.
*Ai om kunstwerkjes mee te maken.

En dat is nogal een verschil. Mijn Ai werkjes kan ik op dit moment nergens anders plaatsen dan in "bewerkingen" met de vermelding dat het Ai is. En dat is jammer.
Er zitten hier op Zoom meer Ai artiesten, een eigen plekje zou dus zeer welkom zijn. Dan zijn ook meteen alle discussies hier over voorbij.

Het valt me ook op dat hier op het forum veel weerstand tegen Ai is maar op de site van Zoom in de reacties op Ai werkjes niet.

 

aangepast door RogerteWierike
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...