Ga naar inhoud

Hoi, ik ben Leen


Leen-2

Aanbevolen berichten

Hoi, ik ben Leen (59) en heb mij aangemeld op dit bijna laatste foto forum. Ik ben geen beginner in de fotografie maar wel lang onderweg geweest welke kant ik op wilde in de fotografie. Macro fotografie en straat fotografie zijn wel waar ik enthousiast van wordt. Ik moet het doen met een beperkt budget en gebruik een Nikon D5000, Sigma 50mm Macro lens (spaar voor een 90mm) Nikkor 35mm prime lens en een 18-200mm zoomlens. 

  • Like 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom. Een beperkt budget kan je soms dwingen te kiezen maar ik denk dat dit ook heel vaak niet verkeerd is. Je wordt gedwongen goed na te denken en je creativiteit te gebruiken. Als je zoveel spullen hebt dat je gewoon maar voor het pakken hebt is dat ook niet altijd goed en het is nog altijd de fotograaf die de foto maakt. Niet het materiaal.

  • Like 1
  • Thanks 1

A photo a day keeps the doctor away! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Leen, welkom hier op dit forum.

Ik ben het met GinaHeynze eens. de fotograaf maakt de foto, het materiaal is slechts gereedschap. Ik heb zelf ( in de analoge tijd) nog met verschillende zelf gemaakte pinhole camera's gefotografeerd, dus met een blikje met een klein gaatje er in.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook van deze kant welkom!
Inderdaad: het is de fotograaf die de foto maakt. Zeker de modernste topcamera's bieden natuurlijk ongekende mogelijkheden, maar als je niet weet welke mogelijkheden je zoekt is de kans dat je daarin verdwaalt groter dan de kans dat je daar gebruik van maakt. Ben nog altijd blij dat ik ooit heb leren fotograferen met een analoge, handmatige  spiegelreflex waarin alleen iso, sluitertijd en diafragma in te stellen waren. Heb nu vier jaar een Sony RX 10 IV en ontdek nog altijd nieuwe mogelijkheden. En dat is een prima camera, maar nog lang geen top...

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-11-2023 om 11:25, Leen-2 zei:

Hoi, ik ben Leen (59) en heb mij aangemeld op dit bijna laatste foto forum. Ik ben geen beginner in de fotografie maar wel lang onderweg geweest welke kant ik op wilde in de fotografie. Macro fotografie en straat fotografie zijn wel waar ik enthousiast van wordt. Ik moet het doen met een beperkt budget en gebruik een Nikon D5000, Sigma 50mm Macro lens (spaar voor een 90mm) Nikkor 35mm prime lens en een 18-200mm zoomlens. 

Welkom! En je bent niet alleen met een beperkt budget 😊 Hergebruik van fotoapparatuur staat bij mij hoog in het vaandel, is goed voor het milieu en de portemonnee! Ik gebruik een Nikon D90 en een Panasonic fz82. Ik ben benieuwd naar je foto's!

Groet,Wilma 

https://zoom.nl/profiel/just4fun

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...