Ga naar inhoud

Mac gebruikers opgelet!


Lenjan

Aanbevolen berichten

Adobe adviseert nog even te wachten met het installeren van de update naar Sonoma 14.2. Deze update zorgt er voor dat Lightroom niet meer kan importeren van externe gevensdragers. Ook tetering zou niet meer werken. Er wordt samen met Apple gezocht naar een oplossing.

Workaround voor het importeren van foto's is deze eerst te kopiëren naar de harde schijf en vanaf daar te importeren in Lichtroom.

https://community.adobe.com/t5/lightroom-classic-discussions/alert-it-isn-t-recommended-to-upgrade-to-macos-sonoma-14-2-0-for-lrc-customers/td-p/14293731 

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Lenjan zei:

Adobe adviseert nog even te wachten met het installeren van de update naar Sonoma 14.2. Deze update zorgt er voor dat Lightroom niet meer kan importeren van externe gevensdragers. Ook tetering zou niet meer werken. Er wordt samen met Apple gezocht naar een oplossing.

Workaround voor het importeren van foto's is deze eerst te kopiëren naar de harde schijf en vanaf daar te importeren in Lichtroom.

https://community.adobe.com/t5/lightroom-classic-discussions/alert-it-isn-t-recommended-to-upgrade-to-macos-sonoma-14-2-0-for-lrc-customers/td-p/14293731 

Lenjan, bedankt voor de tip, ik draai nu nog op Sonoma 4.0, trouwens ik laad nooit mijn foto's direct van mijn sd kaarten in Lightroom, ik laad eerst mijn foto's op de mijn harde schijf, dat is dan meteen een soort van back-up, op die harde schijf maak ik dan ook de definitieve selectie van de foto's welke ik wil houden, waarna ik die dan naar een externe harde schijf kopieer, en van daar uit laad ik ze dan in Lightroom, dus eigenlijk zoals jij al aangeeft, heb ik die foto's met Lightroom bewerkt kopieer alles, inclusief de Lightroom catalogus, ook nog naar mijn iCloud Drive. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
23 uren geleden, WheelieNick zei:

Het is heel willekeurig, de ene keer heb ik het wel de andere keer heb ik het niet. Workaround voor mij is importeren via finder 

Dat is dan de beste en makkelijkste work-around

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...