Ga naar inhoud

Scherpstellen bij externe flitser


bassieb

Aanbevolen berichten

Ik heb een Canon D600 icm. een PHOTOOLEX flitser https://www.amazon.nl/dp/B01I3BU8AO/ref=pe_28126711_487805961_TE_item_image?th=1

De camera met z'n ingebouwde flitser flitst een aantal keer bij het scherpstellen, alvorens de foto te maken.

Als ik de externe flitser gebruik maakt hij alleen een flits bij het maken van de foto en niet bij het scherpstellen.

In een donkere omgeving lukt het de camera niet om scherp te stellen.

Is daar wat aan te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

bassieb,

Misschien lukt het als volgt: Camera op het statief, in de "M" modus, scherpstellen met behulp van bv een zaklamp op het onderwerp, even rekening houden met de flitssynchronisatietijd en desnoods even spelen met de sluitertijden en/of flitscompensatie.

Als het zo niet lukt, dan zijn er hele boeken vol over geschreven. Ik heb zelf oa. het boek "Flitsen praktijkgids voor natuurfotografen" van Paul van Hoof en Johan van der Wielen. een aanrader.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Stefanie71 zei:

Misschien leuk om er dan ook bij te zetten hoe dan ... maar gelukkig zijn er anderen die al oplossingen hebben genoemd

Snap ik, welicht is het ook wel leuk dat meneer zich eerst even voorstelt, voor ie een feestje binnenstormt en gelijk van alles wil weten. 😉

Een wildvreemd persoon ga ik niet zomaar van informatie voorzien. 

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, darka zei:

Snap ik, welicht is het ook wel leuk dat meneer zich eerst even voorstelt, voor ie een feestje binnenstormt en gelijk van alles wil weten. 😉

Een wildvreemd persoon ga ik niet zomaar van informatie voorzien. 

Darka, daar had ik helemaal niet op gelet, maar ik sluit mij helemaal bij jou aan en zal er in het gevolg beter op letten, voordat ik met ideeën ga spuien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...