Ga naar inhoud

Wedstrijd gerelateerde zaken


Gentiaan

Aanbevolen berichten

Ik voegde zojuist ene nieuwe foto toe en toen kwam de vraag naar een fotowedstrijd langs. Toen ik daarop klikte bleek een van de opties een wedstrijd met de foto's waarin de nieuwe functies van LR zijn gebruikt. Nu heb ik deze week juist een foto op dit gebied geplaatst, maar ik kan met geen mogelijkheid de wedstrijd zelf vinden. Kunnen jullie een tip geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net de wedstrijd landschap langs zien komen, bij uploaden krijg je de vraag of je die foto ook voor wedstrijd wilt indienen. Deze foto was een andere categorie maar ik had er al 2 op staan die  wel mee mogen doen. Als je bij die foto's zelf gaat kijken dan zie ik geen mogelijkheid om ze in te dienen (meen dat er vroeger een knop voor was) maar als je naar de bewuste wedstrijd gaat kun je eerder geuploadde foto's uit je zoom profielpagina kiezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Als ik een foto upload krijg ik meteen ook de vraag of ik deze wil insturen voor de lopende wedstrijd(en) maar ik krijg geen aanvullende info over die betreffende wedstrijd. Zo heb ik dus laatst  een foto ingestuurd voor “Battle of the Fotoclubs” want het was een foto gemaakt op een praktijkavond van de fotoclub waar ik lid van ben, en nu zie ik in de nieuwsbrief dat daar de subtitel 'show your city' bij hoort. Ik heb m er maar weer uit gehaald want hij voldoet niet aan de vraag en ik zie dat dit bij meer mensen mis gaat als ik snuffel door de inzendingen. Is het misschien een idee om toch even behalve het vinkje om in te sturen ook naar de wedstrijdpagina te verwijzen, of misschien net iets meer tekst dan enkel de titel van de wedstrijd ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Wel vreemd dat je ondanks dat je een beperkt aantal foto's mag inzenden na het plaatsen van een nieuwe foto op de site je telkens weer een pop-up krijgt met de mogelijkheid om de foto in te sturen voor een wedstrijd. Die krijg je ook te zien als je al aan het maximum aantal foto's zit. Als je dan toch toevoegt komt er ook geen melding dat je al aan het maximum zit. De vraag is dan: doet de foto wel of niet mee? Of doen alleen de laatste foto's mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd niet echt. Je kan elke foto gebruiken voor een wedstrijd als je die mooier vind dan vorige natuurlijk. 

Hoeft niet zelfde wedstrijd te zijn. Dus melding klopt. 

 

Na het uploaden van 3e foto kreeg je normaal wel melding of dit moet gewijzigd zijn? ?

 

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • ko3ntje wijzigde de titel naar Wedstrijd gerelateerde zaken
Op 29-6-2022 om 12:20, ko3ntje zei:

Vreemd niet echt. Je kan elke foto gebruiken voor een wedstrijd als je die mooier vind dan vorige natuurlijk. 

Hoeft niet zelfde wedstrijd te zijn. Dus melding klopt. 

 

Na het uploaden van 3e foto kreeg je normaal wel melding of dit moet gewijzigd zijn? ?

 

Die melding krijg je wel als je via de "normale weg" een foto toevoegt aan een wedstrijd. Doe je dit door in de pop-up een vinkje te zetten bij de gewenste wedstrijd dan volgt er geen melding. 
Inmiddels heb ik gezien dat als je via de pop-up een foto toewijst aan een wedstrijd waar je het maximum hebt bereikt deze niet aan de wedstrijd wordt toegevoegd.  

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Over de wedstrijd(en) Weerfenomenen: Jouw foto op TV - Buienradar heb ik een tijdje terug de redactie per mail gevraagd om bij de tekst (hoe kun je meedoen) te vermelden dat foto's die bij RTL/Buienradar weerbericht worden getoond alleen foto's in landschapsstand geschikt zijn.

Tekst RTL: Geen gekantelde/staande foto’s en video’s, RTL/Buienradar zendt op breedbeeld (16:9).

https://www.buienradar.nl/foto-en-video/tv-kans

Bij de inzendingen op Zoom staan nogal wat foto's in portretstand. Of RTL moet voor deze wedstrijd(en) de criteria hebben aangepast.

Heb nog geen reactie gezien.

aangepast door corvee1r
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind die Buienradarwedstrijd eigenlijk helemaal geen wedstrijd. Het is voor RTL/buienradar een goedkope, om niet te zeggen gratis en makkelijke manier om aan leuk beeldmateriaal te komen. Snap ook wel dat ze het zo doen, want weerfenomenen zijn ondoenlijk als opdracht voor beroepsfotografen. Maar als ze een foto zo mooi vinden dat ze die gebruiken voor hun commerciële winkeltje, mogen ze er wat mij betreft ook flink voor betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...