Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb mezelf een tijdje terug een miops splash cadeau gedaan maar met de standaard kabeltjes die er bij zaten (voor de flits) kreeg ik het met geen mogelijkheid afgesteld dus heb ik ook maar een kabeltje voor de camera bijbesteld en nu moet ik er nog eens aan durven beginnen. Misschien nog tips van andere miops gebruikers???

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stefanie71 dan ben je verder als mij, ik moet nog kabeltje camera bestellen.   zonder kabeltje kan het wel maar dan moet je per foto op 2 knopjes duwen.

1. camera (en dan langere sluitertijd kiezen.
2 miops trigger(app) en dan in de tijd dat de sluiter open staat maakt miops een druppel of meer druppels en een flits ?

dus inderdaad kabel is stuk makkelijker.   dan begint het "spelen" en experimenteren.

tip:    ik heb hem bij Kamera Express gekocht (@Beheerders ik wil geen reclame maken hoor haha) maar ik weet dat zij een pagina hebben met duidelijke uitleg en wat instellingen mbt de apparatuur om een begin mee te maken.     

voorbeeld instellingen met grootte druppel(s) en tijd tot volgende druppel en flits etc

dan heb je een mooi begin punt en de rest is beetje zoeken   

  • Like 1

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Nou ik zag toch mooie foto's bij jou? ??

Haha. Of leg je je eigen lat hoog. 

En nee al tijdje even niet meer. Druk met kids altijd. Werk. (richting nieuwe baan). 

Dus moet nog eens tijd zoeken. Volgende keer dat ik weer begin wil ik kabeltje halen om zowel flitser als camera te triggeren. 

?

 

Benieuwd naar jou foto's. ?

  • Like 2

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd naar de resultaten. Zal vast wel heel mooi worden :-).
Misschien een tip: Bij een parapluutje is het een beetje 'pielen' om de timing van de tweede druppel goed te krijgen. Met een detailopname heb je die niet altijd in beeld. Je kan dan ook eerst een lens met meer groothoek op je toestel zetten. Dan heb je overzicht en 'zie' je waar de tweede druppel op de foto staat. Het is dan makkelijker om je timing goed in te stellen.
Heb je de timing eenmaal goed, dan kun je weer overschakelen op je een detailopname met evt. een macrolens of zo.

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...