Ga naar inhoud

herprogrameren flitser


remcor

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn Pentax kx camera vervangen voor een Sony rx10iv. Als flitser heb ik een Metz AF48-1 voor pentax/samsung. Dit is een voor mij prima flitser, maar helaas werken niet alle functies als ik deze op mijn Sony zet. Weet iemand of je deze flitser kan herprogrammeren zodat deze bruikbaar wordt op een Sony?

Ik heb het al geprobeerd met een firmware upgrade naar mb af48-1 v6.0 sony. Maar hier trapt de fliser niet in, daar de juiste driver in de flitser hiervoor ontbreekt.

Iemand een suggestie?

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijk staat de instelling van de body uit, en kun je alleen met de ingebouwde flitser werken nu .

even in je menu van je body kijken of de filter aan staat

 

 

aangepast door Alfred
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Van een flitser programeren ken ik niks maar wat ik wel weet is dat ik niet zomaar gelijk welke flits op mijn toestel zou zetten als die er niet voor gemaakt is.

1 volgens mij gaan er aan de onderkant van de flitsschoen contacten ontbreken of niet op de goeie plaats staan.

2 de spanning die uit de flits komt en door uw toestel gaat kan het toestel kapot maken als deze daar niet voor geschikt is.

Als je de flits toch nog wil gebruiken dan zou ik gebruik maken van een setje triggers ( zender en ontvanger ). Dan loop je geen risico op schade aan uw fototoestel.

 

  • Like 1

Mijn portfolio kan je vinden op www.lievenlens.be

Link naar reactie
Delen op andere sites

Metz maakt wel flitsers voor verschillende merken camera's, maar of je die zomaar kunt omprogrammeren voor een ander type camera vraag ik me af, volgens mij zitten de contactpunten op het schoentje niet bij alle merken op dezelfde plek en dan kun je programmeren tot je een ons weegt natuurlijk. Ik zou even bij Metz informeren

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...