Ga naar inhoud

Waar moet je staan om een foto te maken van de zeelandbrug en hoe kom je daar?


Photography.byanouk

Aanbevolen berichten

Waarom kan een foto van die brug dan niet ontbreken? Het barst al van de foto's, bij voorkeur met verstild water... 

Wil je, ook gezien je eerdere  posting, niet de put indrukken, maar ergens een foto maken omdat je er nu eenmaal bent lijkt me niet de meest inspirerende reden.

aangepast door PeterKosterHT
Opmerking toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er 2jaar geleden heen gereden, aan de kant van Colijnsplaat de weg parallel aan de weg die de brug over gaat (je raad het nooit die heet parallelweg) op gereden en rechtsaf op de oostzeedijk geparkeerd bij een inrit naar ??? (daar was een stukje gravel waar mijn auto precies paste en ik ook weer kon keren. Of het mag is natuurlijk een ander verhaal, ik was er midden in coronatijd dus geen toeristen en bovendien ook niet bepaald strandweer dus ik was ook echt de enige daar. Ik heb net even op Google maps de straatnamen erbij gezocht en ik zie dat je linksaf ook nog een plakje tegen komt waar je zou kunnen staan. Het is natuurlijk wel zo dat die brug al heel vaak gefotografeerd is, maar ook ik vond dat ik m in m'n assortiment moest hebben, het is tenslotte ook niet voor niks dat ie al zo vaak geknipt is

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind ik ook heel normaal dat je die in je assortiment wil hebben. Laatst nog online een presentatie van Scott Kelby gezien over reisfotografie. Schiet ook de foto's waarvan iedereen verwacht dat je die foto's hebt als je naar b.v. Parijs gaat maar ga vervolgens op zoek naar andere invalshoeken.

aangepast door Lenjan
  • Like 1

Groet, Jan
Instagram: lenjan
Zoomprofiel: lenjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep daar of waar ik stond (bij de grijze prikker), net buiten beeld onderin aan de 1e Deltaweg krijg je een grote kruising waar je de parellelweg op kunt, als je twijfelt of je daar wel mag parkeren zou je ook bij dat winkeltje kunnen gaan staan (wel ook even binnenlopen dan, wel zo netjes)

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 27-7-2022 om 00:20, PeterKosterHT zei:

Waarom kan een foto van die brug dan niet ontbreken? Het barst al van de foto's, bij voorkeur met verstild water... 

Wil je, ook gezien je eerdere  posting, niet de put indrukken, maar ergens een foto maken omdat je er nu eenmaal bent lijkt me niet de meest inspirerende reden.

Alles is al wel gefotografeerd, dus dan zou er met die gedachte niet veel overblijven om te fotograferen. Het is toch juist gaaf om dat shot te maken die je veel voorbij ziet komen om die foto zelf ook te hebben. Ik snap heel goed dat je zoiets graag op de foto wilt hebben als je er toch in de buurt bent.  

Jij schiet Mont Saint Michel toch ook vanaf het weggetje er naar toe, ondanks dat dat ding helemaal kapot gefotografeerd hebt? 

goodbye

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Op 27-7-2022 om 12:00, Stefanie71 zei:

Yep daar of waar ik stond (bij de grijze prikker), net buiten beeld onderin aan de 1e Deltaweg krijg je een grote kruising waar je de parellelweg op kunt, als je twijfelt of je daar wel mag parkeren zou je ook bij dat winkeltje kunnen gaan staan (wel ook even binnenlopen dan, wel zo netjes)

Tnx, Stefanie, ik heb er gisteravond een paar foto's gemaakt. En inderdaad.. het is een veel gefotografeerde brug, maar ik vond het toch een mooi onderwerp. Zeker met de prachtige lucht gisteravond. Nu nog de mooiste uitkiezen ? 

  • Like 3

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Stefanie71 zei:

Profiel van Ingridgb - fotograaf op Zoom.nl

Volgende keer even je profiel erbij zetten, ik vond ze tussen de nieuwe foto's maar anders is het lastig zoeken

 

Thanks, @Stefanie71 ik dacht dat mijn profiel een soort van gekoppeld was aan het forum. Ik heb net mijn Zoom-profiel even toegevoegd aan mijn handtekening hier op het forum.

 

 

aangepast door Ingridgb
  • Like 2

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich ben ik niet zo heel erg van het weghalen van objecten op een foto, omdat ik er van houd de dingen te fotograferen zoals het nu eenmaal in werkelijkheid ook is (tenzij ze echt heel storend zijn). Sinds vorige week weet ik hoe je dingen in PS kunt verwijderen; dat is ook ongeveer het enige dat ik (nog) weet van PS. Normaal gebruik ik alleen LR.

Sommige foto's heb ik inderdaad gecropt, maar bij deze foto vond ik het zonde om iets van de mooie lucht weg te halen.

Maar... wel bedankt voor de opmerkingen, want het is ook leuk om eens naar je foto's te kijken op de manier hoe een ander ernaar kijkt ? Ook daar leer je soms weer van. 

aangepast door Ingridgb

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een heel principiële keuze: wil je laten zien wat je zag, of wil je mooi beeld laten zien. Soms gaat het samen, soms ook niet. En het is niet zwartwit: als ik mijn onderwerp laat zoals het is, maar ik zet er een mooiere lucht in, dan is dat geschiedvervalsing, maar meestal ben ik de enige die dat weet. En het oog wil ook wat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, PeterKosterHT zei:

Dat is een heel principiële keuze: wil je laten zien wat je zag, of wil je mooi beeld laten zien. Soms gaat het samen, soms ook niet. En het is niet zwartwit: als ik mijn onderwerp laat zoals het is, maar ik zet er een mooiere lucht in, dan is dat geschiedvervalsing, maar meestal ben ik de enige die dat weet. En het oog wil ook wat?

Ben het ook niet geheel oneens met jullie. Ik kan me bijv. ontzettend storen aan verkeersborden op foto's. Het lukt niet altijd om de foto zo te nemen dat een verkeersbord er niet op staat. Zelfde als met auto's en soms ook mensen... 

Maar de windmolens op bovengenoemde foto... dan moet je wel heel goed kijken. En dan stoort het mij dus veel minder. 

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zucht, het gaat niet om die windmolens uit beeld te halen, het gaat om een sterkere compositie, die windmolentjes (inclusief boei) zou voor mij ongeveer de grens zijn om een deel weg te halen. Er staat nu naar mijn idee teveel oninteressante horizon op de foto. Hoe je dat dan zou doen is aan de fotograaf natuurlijk (ander formaat?)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, corvee1r zei:

Zucht, het gaat niet om die windmolens uit beeld te halen, het gaat om een sterkere compositie, die windmolentjes (inclusief boei) zou voor mij ongeveer de grens zijn om een deel weg te halen. Er staat nu naar mijn idee teveel oninteressante horizon op de foto. Hoe je dat dan zou doen is aan de fotograaf natuurlijk (ander formaat?)

 

Om nou je bericht te beginnen met "Zucht..." vind ik niet zo respectvol, maar goed, dat terzijde. Zoals ik al eerder aangaf, "verdwijnt" er ook een flink deel van de lucht als je de foto zo cropt dat de boei en windmolens buiten beeld blijven. Dat er dan een flink deel van de lucht verdwijnt, vind ik bij deze foto zonde. Het gaat mij nl. niet alleen om de brug, maar óók om die mooie lucht. Zoveel mensen, zoveel meningen ?

  • Like 4

Via deze links kun je mijn foto's zien en/of me eventueel volgen:

? Zoom profiel

? Insta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...