Ga naar inhoud

Wie heeft er ervaring met Workshops?


Bladehans60

Aanbevolen berichten

Eigenlijk een van de weinige die ik heb gevolgd is een workshop Moment Design. Wel gericht op portret en mensen fotografie dus dat moet je wel liggen. Maar wel een geweldige manier van fotograferen. Al zeg ik het zelf. 

 

-----------------------------------------------------
"A camera is a save button for the mind's eye"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb zelf een aantal workshops gedaan. Fotografie voor beginners in 2008. Toen in 2020 nog een keer een beginnerscursus, een cursus gevorderde, een cursus licht bij macrofotografie, cursus paddenstoelenfotografie. En nog wat meer. Meerdaagse workshops heb ik nooit gedaan. Wat ik wel weet is dat je nooit uitgeleerd raakt. Heb zelf ook al jarenlang talloze YouTube video's zitten kijken over instellingen en hoe anderen dingen doen bij allerlei soorten fotografie. Hoeveel workshops je ook doet, je bent nooit te oud om nieuwe dingen te leren.

  • Like 1

www.frozenmemory.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen tijd door corona niet (echt) op reis kunnen gaan en in plaats daarvan enkele eendaagse workshops gedaan: Roofvogel fotografie via Heel Holland Fotografeerd, daarna via zelfde aanbieder de workshop Fine Art met Kaat Stieber (da's wel een dure) en laatst nog via Fotocollectief APL de workshop Portret in de stijl van de oude meesters. De workshop boomkikkers ging niet door en daar ben ik toen maar zelf naar op zoek gegaan, dat is gelukt en vraag me nu af of die workshop meerwaarde zou hebben gehad. Niet echt workshop maar wel een aanrader de Masterclasses van CVO de Verdieping, heb Flits1, Landschap en Architectuur gedaan en denk nog na over Macro (weet ik misschien al te veel van ...)  of zwart-wit, misschien ook nog modelfotografie maar heb begrepen dat je dan zelf modellen moet regelen en dan zijn losse workshops misschien toch beter in afstemming model/soort fotografie ... Dit jaar heb ik voor het eerst eens een fotografie reis geboekt, ben benieuwd of dat wat is ...

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Stefanie71 zei:

Afgelopen tijd door corona niet (echt) op reis kunnen gaan en in plaats daarvan enkele eendaagse workshops gedaan: Roofvogel fotografie via Heel Holland Fotografeerd, daarna via zelfde aanbieder de workshop Fine Art met Kaat Stieber (da's wel een dure) en laatst nog via Fotocollectief APL de workshop Portret in de stijl van de oude meesters. De workshop boomkikkers ging niet door en daar ben ik toen maar zelf naar op zoek gegaan, dat is gelukt en vraag me nu af of die workshop meerwaarde zou hebben gehad. Niet echt workshop maar wel een aanrader de Masterclasses van CVO de Verdieping, heb Flits1, Landschap en Architectuur gedaan en denk nog na over Macro (weet ik misschien al te veel van ...)  of zwart-wit, misschien ook nog modelfotografie maar heb begrepen dat je dan zelf modellen moet regelen en dan zijn losse workshops misschien toch beter in afstemming model/soort fotografie ... Dit jaar heb ik voor het eerst eens een fotografie reis geboekt, ben benieuwd of dat wat is ...

Ik vind het begrip ´duur´ lastig te bepalen. Vaak beoordeel je de workshop achteraf op waarde, maar dan is er al betaald. Ik heb in 2017 mazzel gehad dat een fotograaf zijn eerste workshop naar het eiland Skye organiseerde. Hij wist absoluut niet wat nu goedkoop of duur was. Het bedrag wat ik, en mijn fotovriend, betaalde was onder de 800 euro. Dat was vier personen en twee professionele fotografen, 6 dgn exclusief de vliegreis naar Glasgow en diner. We zaten in een B&B en maakten zelf ontbijt. 

In 2018 in Almere een workshop Sportfotografie gedaan. Was een honkbal wedstrijd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Bladehans60 zei:

Ik vind het begrip ´duur´ lastig te bepalen. Vaak beoordeel je de workshop achteraf op waarde, maar dan is er al betaald. Ik heb in 2017 mazzel gehad dat een fotograaf zijn eerste workshop naar het eiland Skye organiseerde. Hij wist absoluut niet wat nu goedkoop of duur was. Het bedrag wat ik, en mijn fotovriend, betaalde was onder de 800 euro. Dat was vier personen en twee professionele fotografen, 6 dgn exclusief de vliegreis naar Glasgow en diner. We zaten in een B&B en maakten zelf ontbijt. 

In 2018 in Almere een workshop Sportfotografie gedaan. Was een honkbal wedstrijd. 

Duur is inderdaad een lastige maar vergeleken met de andere 2 was deze wel prijzig voor een 1-daagse met 1 model zonder feedback achteraf (wat eigenlijk wel beloofd was ...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik heb meerdere workshops gevolgd. Mijn eerste workshop was in 2013 om mijn camera(toen een Nikon D3200) te leren kennen en werd door Nikon School georganiseerd. De eerste workshops waren relatief algemeen en werden specifieker waaronder modellenfotografie en een 3 daagse reis naar Schiermonnikoog. Ik vraag me af wat je onder duur verstaat. De beginners workshops zijn vaak wel goedkoop omdat het een uur of 4 duurt en maar een kop koffie in zit(en soms ook een toegangskaartje voor een dierentuin), de 1 daagse workshops landschapsfotografie zijn wel wat duurder alleen duren ze vaak wel 6-8 uur en zit ook een kop koffie/thee bij in. Bij modellenfotografie kost een model 60-80 euro per uur per model en ze komen al minimaal 2 uur, de fotoreizen zijn inderdaad het duurst allen komen de overnachtingen, eten en drinken, toeristenbelasting en soms de brandstof voor de boot er bij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, gerard-20 zei:

... Ik vraag me af wat je onder duur verstaat. ...

Ik vergelijk het even met wat ik al gedaan heb, de fine art en de oude meesters waren beiden halve dag in studio met 1 model en verschillende outfits, dan vind ik bijna 250 verschil wel veel!  Natuurlijk kun je een workshop 2u macro in de vrije natuur of 1 halve dag in studio met model niet met elkaar gaan vergelijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fotografiereis is me trouwens prima bevallen, ik was een beetje bang (na verhalen van anderen over vergelijkbare reizen)  dat het er op neer zou komen dat je de reis van de fotograaf betaald die vervolgens het begeleiden stuk overboord gooit en zelf voor het perfecte plaatje gaat maar mijn ervaring was helemaal niet van dat, Het is dus wel duidelijk dat je ook hier vooraf goed moet rondkijken en reviews lezen. De prijs voor deze reis is me ook prima meegevallen, heb andere aanbieders langs zien komen die veel meer en zelfs het dubbele durven vragen voor nagenoeg dezelfde reis. Mag ik even reclame maken? fotografiereizen.nl  IJsland, 2 begeleiders op 14 deelnemers, vlucht en hotel (incl ontbijt) inbegrepen, filtermateriaal ter beschikking om mee te oefenen, fotobespreking tijdens de reis (2 foto's pp) en vragen staat vrij. Ondanks dat ik mijn camera heb laten verongelukken (had zelf een reserve bij maar was anders ook vervanging voor geregeld) heb ik een prima reis gehad en doe het zo weer (behalve dat camera laten verongelukken stukje dan)

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

ik fotografeer nog niet zo heel lang, en ben al met Rob Doolaard mee geweest voor Dierentuin fotografie en de Bol fotografie.

Vind ik erg leerzaam en leuk om te doen. Krijg je ook tips mee naar huis waar je echt wat aan heb..

En komend weekend ga ik met de creatieve herfstfotografie mee doen van Mike Muizebelt bij kasteel Duivenvoorde.

trompenburg.jpg

  • Like 1

zoom.nl  rptonia

instagram Tonniereekers

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 8-11-2022 om 10:39, SVK1982 zei:

Heeft er toevallig ook iemand een workshop gevolgd in foodfotografie? Ik zou mij hier graag verder in willen verdiepen maar weet niet goed waar te beginnen. 

Tips voor de juiste lenzen of andere tips zijn ook van harte welkom

Deze niet gevolgd, maar de Rooij geeft workshops foodfotografie 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 8-11-2022 om 10:39, SVK1982 zei:

Heeft er toevallig ook iemand een workshop gevolgd in foodfotografie? Ik zou mij hier graag verder in willen verdiepen maar weet niet goed waar te beginnen. 

Tips voor de juiste lenzen of andere tips zijn ook van harte welkom

Ik zou er even een apart topic van maken. Dwz, zelf even de vraag stellen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...