Ga naar inhoud

Verzekering


Botertje80

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

Binnenkort ga ik op vakantie en mijn tas vol apparatuur gaat mee. Natuurlijk kan er van alles gebeuren. Spullen kunnen gestolen worden, maar ook kan ik zelf mijn camera of dure lens van een berg laten vallen. In de polis van mijn huidige reisverzekering zag ik dat mijn camera  tot een bedrag van maximaal € 750,- verzekerd is bij diefstal. Over eigen onhandigheid kon ik zo snel niet eens iets vinden. Die € 750,- is zo’n beetje een kwart van de waarde van wat er mee gaat. Nu wil ik best goed op mijn spullen letten, en ik wil ook best een kleine schade zelf voor lief nemen. In het leven loop je risico’s. Maar nu ik het afgelopen jaar aardig heb geïnvesteerd in apparatuur, wil ik ook weer niet helemaal onbezonnen om weg gaan.

Hoe doen jullie dat? Zijn jullie extra verzekerd tegen diefstal of beschadiging door eigen schuld? En hebben jullie eventueel tips waar dat goed zou kunnen?

Bij voorbaat veel dank!

Hartelijke groet,

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het aankopen van mijn apparatuur heb ik bij de duurdere onderdelen direct een 5-jarige garantie met verzekering genomen (van Kamers Express). Ik ben dan in ieder geval verzekerd tegen schade en diefstal. Ik heb er nog geen gebruik van willen maken en heb dus ook nog niet alle kleine lettertjes gelezen. 

Vaak zit er wel een eigen risico bij, ik denk dat je rond zult moeten gaan kijken naar verschillende reisverzekeringen en die naast elkaar gaan leggen. Wat zijn de prijzen, wat wordt wel en niet verzekerd (en waar wordt wel of niet verzekerd), hoe hoog is het eigen risico. Dat soort dingen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de verzekering moet je er zeker letten of de schade vergoed wordt op basis van de nieuwwaarde of de dagwaarde. In het laatste geval gaat die prijs heel snel naar beneden. Ik heb één keer een akkefietje gehad met een lens die toen vier jaar oud was. Bleek de uitkering lager te zijn dan de premie die ik er jaarlijks voor betaalde :-|.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Bladehans60 zei:

Ik heb in de inboedel verzekering aangegeven dat de fotoapparatuur ook buitenshuis verzekerd is.

Hoe ver van huis is 'buitenshuis' in dit geval? Zou zonde zijn als je denkt dat je op vakantie gedekt bent, maar blijkt dat deze verzekering alleen geldt voor bijvoorbeeld je woonplaats

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor alle reacties. Ik begrijp dus dat het goed is om te letten op de verschillen tussen de vergoeding van de dagwaarde/nieuwwaarde, maar ook of en tot hoever je apparatuur buitenshuis verzekerd is (bij een inboedelverzekering).

Zo'n 450d met drie lenzen voor 65 euro lijkt me trouwens een mooie deal! Da's mij niet gelukt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had bij aanschaf van mijn camera meteen een apparatuurverzekering afgesloten bij Actua en afgelopen voorjaar had ik m ook echt nodig toen ik in IJsland besloot een ongeplande snoekduik in de branding te nemen. Camera volledig vergoed gekregen en ook de reparatie van de meeverzekerde lens, enkel een klein deel eigen risico.  Nieuwe camera dus ook maar weer daar verzekerd (bij aanschaf Kamera express wordt het aangeboden). Reisverzekering die ik had vergoed sowieso geen eigen schuld gevalletjes en ik vraag me af of je inboedelverzekering voldoende dekt ...  Er zijn nog andere aanbieders van apparatuurverzekeringen (iris is er ook zo een) dus als je dat wilt doen dan zou ik een aantal van die vergelijken en let vooral ook op de kleine lettertjes (moet je sowieso doen bij verzekeringen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, marcoH zei:

Ik had gewoon heel veel mazzel. Die gozer fotografeert met een Leica €€€

De Canon was dus vanzelfsprekend bijna nooit gebruikt. 

 

26 minuten geleden, marcoH zei:

Ik had gewoon heel veel mazzel. Die gozer fotografeert met een Leica €€€

De Canon was dus vanzelfsprekend bijna nooit gebruikt. 

Controleer dan even de nummers van lenzen en body. Het zou zo maar kunnen zijn dat het uit de avondwinkel komt ( inbraak ) van laatst bij 112 vandaag

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-8-2022 om 22:37, marcoH zei:

Ik kocht voor deze vakantie speciaal een 450d met 3 lenzen in uitstekende staat voor het enorme bedrag van 65 euro op 2ehands.be

zo hoefde ik me geen zorgen te maken over mijn goede camera en lenzen. 

Dat is natuurlijk een koopje, maar weet je zeker dat het geen gestolen spul is? Toevallig gisteren nog een bericht op FB langs zien komen van iemand waarvan z'n spul door de poetsvrouw uit hun vakantiehuisje gejat was en die z'n spul vervolgens op marktplaats terugziet ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, zeker weten doe je het nooit denk ik. Maar als je dan op marktplaats rond kijkt en de andere prijzen ziet, dan zou je als dief meer willen verdienen dan 65 euro toch? Ik kreeg vorige week nog een mailtje dat hij de originele doos met lensdoppen en kabeltjes had gevonden op zolder. Hij was zo vriendelijk om het direct ‘s-avonds nog met spoed te verzenden zodat het op tijd zou aankomen voor mijn vakantie. 
lijkt me niet echt iets voor een dief om zo te handelen. 

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...