Ga naar inhoud

Hoe zorg je ervoor dat je door de bomen het bos blijft zien in je compositie?


redactiezoomnl

Aanbevolen berichten

Ergens moet je op zoek gaan naar een stukje rust in de chaos, soms lukt dat al door je iets te verplaatsen of je perspectief te veranderen. Of een ander objectief op je camera te schroeven. Niet dat het mij altijd even goed lukt hoor, het is iets waar je handigheid in moet krijgen, net als het leren zien van mooi licht. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed op zoek gaan, dus rond lopen om je object. Ik gebruik veel het ND filter ( langesluitertijden ) b.v.b. op stations of bij stads fotografie. Dan verdwijnt alles wat beweegt.

en thuis achter de pc eventueel de foto Croppen.  

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooit heel lastig, ander standpunt (stapje naar opzij of wat lager bij de grond), als het kan wil ik nog wel eens een op een onderwerpje in de voorgrond focussen zodat je de achtergrond wazig kan maken met diafragma keuze maar soms valt er gewoon niet aan te ontkomen en krijg je gewoon een plaatje met erg veel in beeld. Soms gooi ik er ook een plaatje ICM achteraan, daarbij is veel en druk vaak juist ideaal

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is iets wat je als fotograaf ziet in een stuk bos of in een omgeving. Het kan een zonnestraal op een open plek, of door takken zijn of een tafereel in een straat. Dat kader je uit en fotografeer je. Thuis kan je de foto croppen en/of verder bewerken. Maar vaak is het een tafereel waardoor je als fotograaf wordt aangetrokken.

Stadstaferelen probeer ik door scherptediepte te onderscheiden in onderwerp en achtergrond. Hetgeen @Stefanie71 ook aangeeft. 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...