Ga naar inhoud

Ervaring met Sky-Watcher Star Adventurer 2i Wifi Pro Pack?


Bladehans60

Aanbevolen berichten

  • 6 maanden later...

Ervaringen, ehh nee, maar toegevoegde waarde van dit soort apparaten is dat het meebeweegt met de rotatie van de aarde dus je kunt langere sluitertijden gebruiken zonder dat je sterren streepjes worden. Maar voor de startende astrofotograaf lijkt het me een duur geintje terwijl je met meerdere kortere belichtingen ook al leuke resultaten kunt halen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n ding heeft zeker toegevoegde waarde, je bent niet gebonden aan de maximale sluitertijd en je hoeft de ISO niet zover op te schroeven. Je moet altijd de voorgrond apart fotograferen en later weer samenvoegen, tenzij je louter sterren(stelsels) of de maan 'los' fotografeert. Vooralsnog red ik me aardig met enkelvoudige of twee opnames, maar een star tracker staat wél op mijn verlanglijstje.

@Bladehans60 ik zou eens contact opnemen met Jeroen Lagerwerf (JLfoto op Zoom), hij fotografeert met een star tracker.

https://zoom.nl/profiel/jlfoto

P.S. als ik op jouw onderschrift klik kom ik uit op de Ontdekkenpagina van Zoom.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Ik heb enkel ervaring met de Move shoot move motor. Die is enkel geschikt om te gebruiken in groothoek met liefst niet al te zware toestellen. De lazerpen die er bij zit is helemaal niet nauwkeurig om de move shoot move uit te lijnen op de poolster.
Wil je enkel landschappen met de melkweg dan is die ok, maar als je meer zoom wil gaan gebruiken dan grootgroek zal dit toestel meer geschikt zijn.

  • Like 1

Mijn portfolio kan je vinden op www.lievenlens.be

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...